به گزارش ایرنا ، علی باقر طاهری نیا روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در اردبیل افزود: 24 هزار نفر از این افراد از طریق کنکور در دانشگاه فرهنگیان جذب شده و همزمان با تدریس به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان با هدف جذب نیروی مورد نیاز برای حوزه آموزش و پرورش تاسیس شده و امید می رود در آینده تمام نیروهای شاغل در حوزه آموزش و پرورش از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند.
وی گفت: در حال حاضر دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه از بین دانش آموزان نخبه که دارای رتبه های بالا در کنکور سراسری هستند ، انتخاب شده اند.
طاهری نیا ادامه داد: 500 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان دارای رتبه یک و 2 رقمی کنکور بوده اند که در حال حاضر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان که با رتبه های برتر از دانشگاه فارغ التحصیل شوند ، بدون کنکور به مقطع تحصیلی بالاتر راه می یابند.
او به فعالیت صد ساله این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان در سال 1297 در کشور با عنوان مراکز آموزش معلمان راه اندازی شده و با عناوین مختلفی به فعالیت خود ادامه داده است.
وی گفت: مراکز تربیت معلم ، دانشسرای عالی و امروزه دانشگاه فرهنگیان از جمله عناوین این مرکز آموزشی است که در آینده نزدیک نام دانشگاه فرهنگیان به همان مراکز تربیت معلم که نام شناخته شده جهانی است ، تغییر می یابد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان به منظور حضور در دوره آموزشی 2 روزه کارشناسان پژوهش دانشگاه فرهنگیان کشور به اردبیل سفر کرده است.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.