Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به تربیت معلم در انتظار تأییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، علی باقر طاهری‌نیا در نشست با خبرنگاران اردبیل با اشاره به اهمیت بحث آموزش و اهمیت دانشگاه فرهنگیان در بحث تربیت نیروی انسانی متخصص گفت: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سطح کشور را بر عهده دارد بطوریکه حمایت از این دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تمامی نیاز انسانی آموزش و پرورش را تأمین کند.
معاون ‌دانشگاه فرهنگیان‌ با اشاره به اینکه در سال جاری 24هزار دانشجو از طریق کنکور جذب این دانشگاه می شود، خاطرنشان کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش ۳ برابری همراه بوده است. 

وی با یادآوری اینکه 500 دانشجوی دارای رتبه یک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، یادآور شد: امسال با کمبود بیش از 100 هزار معلم در سطح کشور مواجه هستیم بطوریکه پیش بینی شده  تا سال 1400 ، بیش از 600 هزار نفر معلم در سطح کشور کمبود داشته باشیم.
به گفته طاهری نیا طرح تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم نیز ارائه شده و این موضوع در انتظار تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 
وی یادآور شد:علاوه بر جذب دانشجو معلم از کنکور سراسری، برای رفع نیاز معلم در سطح کشور، امسال 17 هزار نفر نیز از طریق آزمون سراسری جذب آموزش و پرورش می‌شوند که این افراد نیز باید یکسال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند. /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.