به گزارش ایرنا ، علی باقر طاهری نیا روز شنبه در دوره آموزشی کارشناسان پژوهش دانشگاه های فرهنگیان کشور در اردبیل افزود: این دانشگاه بستر مناسبی برای رفع کمبود معلم است و باید ظرفیت های استخدامی آموزش و پرورش به این حوزه هدایت شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 116 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند که به محض پایان تحصیلات وارد حوزه تعلیم و تربیت می شوند.
وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان تاریخ انقضا ندارد و همواره معلمانی را تربیت می کند که نسلی تاریخ ساز و پویا را به کشور تحویل دهند.
طاهری نیا گفت: انسان ها تعیین کننده نقش جغرافیایی مناطق هستند و اگر انسان هایی عالم موفق و تاریخ ساز برای جامعه تربیت شوند نقش موثرتری در جهان ایفا خواهیم کرد.
وی به گذشته تاریخی کشور و دانشمندان و هنرمندان برجسته اشاره کرد و این افراد را الگوهایی برای ادامه این رشد و ترقی در کشور دانست.
او همچنین با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در رشد و شکوفایی جامعه افزود: تعلیم و تربیت نیازمند وجود بودجه است و هم اکنون پیشرفت های علمی در عرصه هسته ای و نانو در کشور نتیجه اختصاص اعتبار به حوزه علم و دانش می باشد.
وی با تاکید بر لزوم اختصاص اعتبارات ویژه به حوزه پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت بیان کرد: با پژوهش های علمی و تخصصی می توانیم مشکلات این حوزه را تشخیص و راهکارهای مفیدی ارائه دهیم.
معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان در ادامه به مفاخر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این مفاخر در نتیجه تعلیم و تربیت شاهکارهای علمی و هنری خلق کرده اند و هم اکنون اردبیل به وجود چنین شخصیت هایی مشهور شده است.
وی ادامه داد: با تعلیم و تربیت مناسب و موفق در هر منطقه ای افراد برجسته علاوه بر رشد و ترقی شهر خود در توسعه و آبادانی کشور نیز سهیم می شوند.
دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 با تجمیع تمام مراکز تربیت معلم سراسر ایران تاسیس شد و دارای حدود 98 واحد دانشگاهی در قالب 64 پردیس و 34 مرکز وابسته می باشد.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.