همزمان با هفته بهزیستی چهار پروژه خدماتی بهزیستی شهرستان اردبیل به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که با حضور مدیر کل بهزیستی، تعدادی از معاونین و مسئولان بهزیستی شهرستان اردبیل برگزار شد، مرکز آموزشی و توانبخشی مهرگان به بهره‌برداری رسید که در این مرکز به صورت روزانه برای بیماران روانی زن ارائه خدمات می‌شود تا مراجعین با حفظ کرامت بتوانند در این مجموعه آموز‌ش‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز، مهارت‌های زندگی و شغلی را آموزش ببینند.
همچنین به مناسب هفته بهزیستی کافی‌شاپ مهربان به همت گروه همیار زنان سرپرست زنان در اردبیل افتتاح شد که به گفته رئیس بهزیستی شهرستان اردبیل در قالب این گروه همیار هفت نفر با سرمایه 40 میلیون تومان مشغول بکار شده و از زنان سرپرست خانوار در قالب این طرح اشتغالزا حمایت می‌شود.
یحیوی خاطرنشان کرد: در گرامیداشت این هفته ما شاهد افتتاح 10 واحد مسکونی و طرح‌های متعددی در حوزه اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی هستیم که با بهره‌برداری از آنها زمینه ارائه خدمات کیفی‌تر برای جامعه هدف بهزیستی فراهم می‌آید.
وی افزود: در این کافی شاپ انواع غذاها، نوشیدنی‌ها با قیمت مناسب به هموطنان ارائه می‌شود که تلاش می‌کنیم در شهرستان اردبیل در حوزه‌های جدید متناسب با بازار کار از این گروه همیار حمایت کنیم.
رئیس بهزیستی شهرستان اردبیل همچنین به افتتاح مهد کودک و پیش دبستانی صورتی آبی در اردبیل اشاره کرد و گفت: این مهد کودک توسط یکی از متخصصین حوزه روان‌شناسی بالینی راه‌اندازی شده تا زمینه ارائه خدمات به خانواده‌ها در فضای مناسب آموزشی و تربیتی فراهم آید.
یحیوی به راه‌اندازی دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی فردای روشن نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اولویت امر پیشگیری ما از راه‌اندازی چنین دفاتری در سطح شهر حمایت می‌کنیم و بر این باوریم وجود چنین مراکزی به ارتقای سلامت و روان اجتماعی بیش از پیش کمک خواهد کرد.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر 70 مرکز مشاوره تخصصی اقدام به ارائه خدمات در حوزه تامین سلامت روان و همچنین ارتقای مهارت افراد جامعه می‌کنند که این مجموعه‌ها با استقبال خانواده‌ها در حال توسعه هستند.
رزاق‌پور بیان کرد: در ارائه خدمات چنین مراکزی خانواده‌های جامعه هدف بهزیستی در اولویت قرار دارند و ما قطعا با تخفیفی که به این خانواده‌ها ارائه می‌کنیم تلاش می‌کنیم تا به نوعی در جامعه فرهنگ مشاوره به موقع توسعه یافته و افراد قبل از تشدید مشکلات از ظرفیت مشاوره استفاده کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.