به گزارش ایرنا ، محمدرضا شایقی روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر خلخال افزود: از مجموع گردشگران و مسافران ورودی بیش از هشت هزار نفر در این شهرستان اقامت کردند.
وی ارتقای سطح زیرساخت های گردشگری از جمله راه های ارتباطی ، معرفی جاذبه های گردشگری منطقه از طریق تبلیغات رسانه ای و مجازی و افزایش امکانات رفاهی و اقامتی گردشگری از جمله افزایش هتل ها و اقامت گاه های رسمی همراه با ساماندهی خانه های مسافری را از جمله عوامل افزایش میزان گردشگران ورودی و آمار اقامت در این شهرستان اعلام کرد.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت ساماندهی خانه های مسافری این شهرستان به عنوان نخستین شهرستان استان فعالیت خود را در تابستان امسال آغاز کرده اند، گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای طرح ساماندهی خانه های مسافری به وظایف محوله خود عمل نکرده اند.
فریدون بابایی افزود: مسئولان عضو ستاد تسهیلات سفر 10 روز مهلت دارند تا در راستای اجرای بهینه این طرح در جهت جلوگیری از هرگونه مشکلات مربوط به اسکان مسافران در خانه های غیر شناسنامه دار و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی در این زمینه اقدام و نتیجه اقدامات خود را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.
وی اظهار داشت: تشکیل گروه های مشترک بازرسی و نظارت بر اماکن ارائه خدمات گردشگری از جمله اقامتگاه های رسمی ، غذاخوری ها ، رستوران ها ، اماکن توزیع مواد غذایی ، نانوایی ها ، قصابی ها ، کبابی ها و هرگونه فعالیت مربوط به ارائه خدمات گردشگری از جمله وظایف ادارات صنعت ، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، بهداشت محیط ، تعزیرات حکومتی شهرداری ، فرمانداری به همراه اتاق اصناف این شهرستان در پیشگیری از گرانفروشی و اجحاف در حق مسافران و میهمان است.
او همچنین با اشاره به افزایش روافزون گردشگران بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای متصدیان اماکن گردشگری و بازاریان و برخورد مناسب با گردشگران تاکید کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
وجود 12 کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.