به گزارش ایرنا ، در این جشنواره برنامه های متنوعی از جمله موسیقی سنتی ، پخت غذاهای محلی ، بازی های بومی و سنتی ، مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی ، نمایش طنز ، حرکات موزون آذری اجرا و نمایشگاه توانمندی ها و قابلیت های عشایر نیز در 20 غرفه برپا شد.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس در این جشنواره از عشایر کشور به عنوان جمعیت مولد یاد کرد و افزود: عشایر در تامین نیازهای غذایی جامعه به ویژه فرآورده های دامی و لبنی نقش اساسی داشته و در دفاع از میهن اسلامی در طول تاریخ نیز همواره درخشیده اند.
معرفت آذری ، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل نیز در این جشنواره با ارائه گزارشی از وضعیت عشایر گفت: اقتصاد مقاومتی در زندگی عشایر این استان نمود عینی داشته و این خواسته مقام معظم رهبری با افزایش تلاش عشایر در تولید و کار تحقق یافته است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم از عشایر به عنوان جمعیت کم توقع جامعه یاد کرد که با بیشترین سهم در تولید فرآورده های لبنی کمترین توقع را از مسئولان استان داشته و ساده زیستی را همواره سر لوحه زندگی خود قرار داده اند.
وی با بیان اهمیت برگزاری جشنواره ها در ایجاد نشاط اجتماعی گفت: جشنواره ملی عشایر خلخال فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری و نیز توانمندی های عشایر این شهرستان بود که به نحو شایسته ای برگزار و مورد استقبال و میهمانان قرار گرفت.
یکی از بخش های جذاب جشنواره عشایر خلخال برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی بود که با شرکت تیراندازانی از شهرستان خلخال و عشایر استان های میهمان برگزار شد که در پایان سید شایان نقی زاده ،رضا امیدی و داریوش سبحانی هر سه از شهرستان خلخال به ترتیب عناوین اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.