عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: قرار است تخصیص ارز به بنگاه‌های اقتصادی به منظور تهیه مواد اولیه و ماشین‌آلات به شکل استانی تخصیص پیدا کند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس در بودجه سالجاری باید بانک مرکزی نسبت به تدوین آئین نامه بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی و صنعتی تا شهریورماه اقدام کند که تاکنون این کار را به دلیل وضعیت نابسامان بازار ارز انجام نداده ولی قرار است فردا در نهاد ریاست جمهوری در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت تهیه و ابلاغ این آئین نامه تمام بنگاه‌های اقتصادی که بازپرداخت تسهیلات آنها تا آخر سال گذشته بوده فرصت خواهند داشت تا شهریور ماه با پرداخت اصل وام از بخشودگی جرایم و معوقات بهره‌مند شوند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل ادامه داد: قرار است با همکاری بانک مرکزی و مساعدت دولت تخصیص ارز برای مواد اولیه و ماشین‌آلات بنگاه‌های اقتصادی به شکل استانی باشد چرا که تخصیص ارز به صورت ملی برخی موانع و مشکلات را برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان‌ها به همراه داشته که ما درصدد رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا این کار به شکل استانی انجام شود.
پیرموذن افزود: ما اگر بتوانیم برای این دو موضوع مصوبه و نظر مساعد از دولت بگیریم قطعا در جلسه شنبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل این آئین‌نامه را ابلاغ خواهیم کرد تا خودشان این موضوع را پیگیر باشند.
وی تصریح کرد: ما در شرایط کنونی در یک جنگ اقتصادی نابرابر و تحمیل شده از سوی استکبار جهانی قرار داریم به طوری که دریچه‌های توسعه اقتصادی را به روی ما بسته‌اند و در این اوضاع و شرایط که تولیدکنندگان ما از بابت مواد اولیه، مبادلات بانکی و محدودیت‌های خرید ماشین‌آلات روبرو هستند دیگر شایسته نیست بانک‌های عامل با سودهای سرسام‌آور کمر تولیدکنندگان را بشکنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل خاطرنشان کرد: دریچه‌های اقتصادی به روی ما بسته شده و ما راهی جز تسهیل امر برای تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی نداریم و ضرورت دارد بانک‌های عامل با تسهیل شرایط از اعمال جرایم و سودهای سنگین و هنگفت پرهیز کنند.
پیرموذن تولیدکنندگان استان را به بهره‌مندی از مزایای جدید در ارتباط با تسهیلات دریافتی فراخواند و گفت: تا شهریورماه امسال فرصت خوبی است تا تولیدکنندگان و صنعتگران ما با حضور در بانک‌ها نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کرده و در مسیر استمهال مجدد وام‌های خود اقدام کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.