مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر به 585 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در قالب بیمه شده اصلی و تبعی از خدمات تامین اجتماعی منتفع هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهرام بشرخواه در نشست با خبرنگاران به مناسب فرارسیدن روز تامین اجتماعی اظهار کرد: این میزان شامل 49 درصد از افراد جامعه می‌شود که ما با 280 نفر نیروی انسانی در راستای ارائه خدمات تامین اجتماعی به این افراد ورود پیدا کردیم.
وی با تاکید بر اینکه نقش اجتماعی تامین اجتماعی باید توسط رسانه‌ها در جامعه تبیین شده و پررنگ شود، خاطرنشان کرد: ما با خیل عظیمی از جمعیت روبرو هستیم که از بدنه تامین اجتماعی ارتزاق می‌کنند و این نقش اصلی و اساسی ما باید در جامعه به روشنی بیان شود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: در حال حاضر در سطح استان اردبیل و در بخش بیمه‌ای 10 شعبه مستقل بیمه‌ای داریم که 2 واحد در اردبیل و بقیه نیز در شهرستان‌های استان اعم از خلخال، گرمی، پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، اصلاندوز و ... ارائه خدمات می‌کنند.
بشرخواه بیان کرد: در کنار این شعبات 5 واحد کارگزاری و 5 شعبه اقماری در استان فعال هستند و به اموراتی که نیازمند مراجعه غیرحضوری هستند رسیدگی می‌کنند.
وی تامین اجتماعی را بزرگترین و اصلی‌ترین نهاد بیمه‌ای در جامعه اعلام کرد و گفت: تامین اجتماعی با هویت اقتصادی و اجتماعی در بدنه جامعه عملکرد متنوعی را دارد به طوری که با حفظ این هویت‌ها درصدد انجام وظیفه و تکالیف اجتماعی خود است تا در کنار انجام رسالت ذاتی خود نسبت به جلب رضایتمندی مردم نیز گام بردارد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: نیاز است تا ورودی و خروجی سازمان تامین اجتماعی منطبق با یکدیگر باشد و کفه ترازوی منابع و مصارف در یک واحد بیمه‌ای همسان باشد که اگر چنین نباید این سازمان بیمه‌گر یک سازمان ورشکسته تلقی می‌شود.
بشرخواه ادامه داد: البته بحث ورشکستی در تامین اجتماعی به دلیل وجود پشتوانه قوی بی‌معناست و ما تلاش می‌کنیم تا در بدنه سازمان همواره در عمل به شعار حمایت از کالای ایرانی پیشگام بوده و در کنار آن در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز تامین اجتماعی دوشادوش سایر نهادهای خدمات رسان حرکت کرده است.
بشرخواه ارائه خدمات به کارفرمایان و حمایت سازمان تامین اجتماعی از این قشر را نیز یادآور شد و تصریح کرد: این حمایت‌ها عمدتا برای کارفرمایان در قالب مشوق‌های بیمه‌ای برای جذب و افزایش رشته‌هاست که در حال حاضر و با همکاری و هماهنگی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اداره کار سه طرح کارورزی، طرح دانش آموختگان دانشگاهی و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی انجام می‌شود و اگر کارفرمایان از این سه طرح استقبال کنند با هماهنگی که انجام می‌شود نسبت به اجرای آن در واحدهای کارگری اقدام خواهیم کرد که با اجرای این طرح‌ها از حق بیمه سهم کارفرمایی معاف خواهند شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.