به گزارش ایرنا، دکتر قادر برجی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: رمز ارتقای کیفی خدمات ارائه شده در مراکز درمانی بکارگیری نیروهای توانمند و ماهر است و تلاش می شود با جذب افراد مورد نیاز در مراکز درمان تامین اجتماعی شاهد ارائه خدمات بهتر و مطلوب به بیمه شدگان و مردم باشیم.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزهای انجام شده و مجوز قانونی تا پایان امسال در تمامی مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان اردبیل به همه گروههای بیمه ای به جز بیمه سلامت ارائه خدمات می شود.
او با بیان اینکه امسال سامانه ثبت الکترونیکی نسخ پزشکان در استان اردبیل راه اندازی خواهد شد، افزود:این امر مزایای زیادی دارد که از جمله آنها دسترسی فوری پزشکان به سوابق و اطلاعات بیمار است.
وی از تجهیز بیمارستان سبلان اردبیل به دستگاه ام.آر.آی در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: موافقت های لازم از سازمان مرکزی برای نصب این دستگاه در بیمارستان سبلان اخذ شده و با تامین زیر ساخت های مورد نیاز و اخذ مجوز های لازم در نیمه دوم امسال این دستگاه نصب خواهد شد.
برجی راه اندازی درمانگاه شماره 2 در اردبیل، توسعه فضای فیزیکی بیمارستان سبلان اردبیل، استاندارد سازی آن و احداث درمانگاههای مجزای عمومی و تخصصی را از دیگر الویت های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال جاری عنوان کرد.
او گفت: با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ احداث درمانگاه شهرستان گرمی به زمین زده شد و درمانگاه شهرستان مشگین شهر در آینده به دستگاه سونوگرافی مجهز خواهد شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: امسال با تجهیز بیمارستان سبلان به دستگاه سنگ شکن اولین مرکز تخصصی سنگ شکن غیر خصوصی در اردبیل راه اندازی خواهد شد.
دکتر برجی اظهار کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سطح خوبی است و تلاش این مجموعه این خواهد بود که با ارائه خدمات بهتر بیش از پیش سطح کیفی خدمات ارائه شده افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 580 هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: پارسال یک میلیون نفر در استان اردبیل در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی ویزیت شده اند.
او اضافه کرد: در مجموع ویزیت شدگان در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان در سال 96 نسبت به سال ماقبل 6 درصد افرایش داشته است.
برجی گفت: از این تعداد 843 هزار و 389 نفر توسط پزشک عمومی ، 169 هزار و 535 نفر توسط پزشک متخصص و 68 هزار و 125 نفر هم توسط دندانپزشک ویزیت شده اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: همچنین سال گذشته 21 هزار و 125 نفر در بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی استان بستری شده اند که در مقایسه با سال 95 رشد 13 درصدی داشته است.
برجی با بیان اینکه در سال 96 چهار هزار و 720 نوزاد در بیمارستان های وابسته به سازمان تامین اجتماعی استان به دنیا آمدند، اظهار کرد: همچنین در این بیمارستان ها 10 هزار و 80 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
وی تعداد مراجعه به داروخانه های سرپایی مراکز درمانی تابعه را در این مدت 797 هزار و 340 مورد و تعداد نسخ دارویی داروخانه های بستری بیمارستان های سبلان اردبیل و ارس پارس آباد را 80 هزار و 431 مورد اعلام کرد.
وی بیان کرد: پارسال 152 هزار و 912 مورد مراجعه به آزمایشگاه ، 46 هزار و 786 مورد مراجعه به رادیولوژی و 21 هزار و 386 مورد سونوگرافی در بخش های سرپایی و بستری مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان صورت گرفته است.
او با بیان اینکه برای افزایش رفاه و راحتی مردم سعی شده است نوبت دهی در مراکز درمانی به صورت تلفنی باشد، گفت: در هر روز به طور متوسط مردم 14 هزار و 800 بار فقط برای گرفتن نوبت با بیمارستان سبلان اردبیل تماس می گیرند این در حالی است که ظرفیت پذیرش و ویزیت در آن بیمارستان روزانه هزارو 200 بیمار است.
وی افزود: احساس می شود عمده این تماس ها کاذب بوده و واقعا نیاز ضروری نیست و باید با فرهنگ سازی لازم مردم را از انجام چنین کاری منصرف کرد.
سازمان تامین اجتماعی دارای 2 بیمارستان در اردبیل و پارس آباد مغان و چند درمانگاه در مرکز استان و شهرستان های دیگر می باشد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.