به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه افزود: سرعین شاخصه و الگوهای گردشگری حلال را دارد و اقدام لارم برای معرفی این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری آغاز شده است.
او اظهار داشت: این شهر به غیر از آب های گرم معدنی از طبیعت منحصر به فرد در دامنه کوه سبلان برخوردار است و مواهب طبیعی آن کمتر معرفی شده است.
به گفته فلاحی ، منطقه نمونه گردشگری آلوارس، دربند ورگه سران، دره ورنیاب، روستای زیرزمینی کنزق، ویند کلخوران و عشایر ییلاقات آلوارس از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد این شهرستان است.
او همچنین ادامه داد: روستای گردشگری بیله درق نیز با طبیعت زیبا و آب های گرم معدنی و زندگی روستایی به عنوان مکمل جاذبه های گردشگری شهر سرعین است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: ظرفیت های این منطقه موجب شده تا سالانه هزاران گردشگر از داخل و خارج کشور میهمان این شهر باشند.
فلاحی گفت: با هدف رونق گردشگری این منطقه برگزاری جشنواره های متنوع برنامه ریزی شده که از آن جمله جشنواره های زمستانی است تا طرح زمستان بیدار در این منطقه عملیاتی شود.
او با دعوت از مسلمانان کشورهای مختلف برای استفاده از جاذبه های گردشگری شهر سرعین اضافه کرد: همچنین آماده حمایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی هستیم.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.