وزیر کار گفت: دولت فقرزدایی در کشور را در دستور کار قرار داده و سه استان مرزی کشورنیز به‌عنوان آزمونه(پایلوت) برای انجام طرح‌های ضربتی در این زمینه انتخاب شده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان پارس آباد افزود: استان اردبیل یکی از این استان‌های مرزی است که می‌تواند با اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر و پایدار روستایی الگوی دیگر مناطق کشور در فقرزدایی شود.

ربیعی با اشاره به برخی اقدامات تسهیلی در زمینه قانون بیمه و کار برای ایجاد فرصت های جدید شغلی نیز گفت:هر کارگاه و واحد صنفی که اقدام به استخدام یک نیروی جدید کند از قانون کار و بیمه معاف خواهد بود به شرط اینکه لیست مربوطه را ارائه و کارگر هم بیمه شده قبلی نباشد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل از ظرفیت های مرزی استفاده مطلوبی نشده، گفت: راه‌اندازی شرکت‌های صادراتی در این استان ضروری بوده و باید سرمایه‌گذاری‌ها به سمت ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و تولید محصولات صادراتی باشد.

ربیعی تاکید کرد که ایجاد صنایع بزرگ و پر هزینه در بسیاری از مناطق کشور مقرون به صرفه نبوده و باید در استان های مستعد در مسیر توسعه صنایع کشاورزی ، دامداری، گردشگری و تجارت و ... حرکت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نسل جدید به خاطر سنتی بودن چندان علاقمند به فعالیت در بخش کشاورزی نبوده و شاهد مهاجرت از روستاها هستیم، افزود: می بایست به سرعت به سمت کشاورزی نوین و ایجاد صنایع مکمل در این بخش حرکت کنیم.

وی گفت: با اجرای طرح پایاب سد خداآفرین بیش از 35 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال اردبیل آبی شده و برای استفاده از این فرصت می بایست علاوه بر ترویج کشاورزی نوین؛ صنایع تبدیلی و نیز شرکت های صادراتی راه اندازی شده و دولت نیز از طریق تسهیلات مالی ارزان قیمت و در صورت نیاز از طریق اختصاص اعتبار از صندوق ذخیره ارزی از فعالیت ها در این زمینه حمایت خواهد کرد.

ربیعی درباره راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری نیز گفت: این طرح در استانداری ها راه اندازی شده و در آینده در فرمانداری ها نیز شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این پنجره سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا کرده و قوانین زاید و بروکراسی در این مسیر حذف خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.