سیزدهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر در استان اردبیل با استقبال پرشور شهروندان و گردشگران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در مراسم افتتاحیه این جشنواره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر با هدف نشاط آفرینی و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان نیر و استان اردبیل اشاره کرد.

نادر فلاحی با بیان اینکه رویکرد مسئولان استانی به حوزه گردشگری را مثبت است، افزود: حمایت مسئولان از برنامه های این حوزه قابل توجه است، اضافه کرد: در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل قابلیت های کم نظیری دارد.

وی متذکر شد: به واسطه قابلیت‌ها افق 2020 استان اردبیل معرفی این استان به عنوان قله گردشگری کشور پیش‌بینی شده است و در نظر داریم اردبیل را به عنوان شهر جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی کشور معرفی کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: اردبیل به عنوان ییلاق ایران زمین شناخته می‌شود و برنامه هایی برای احیای گردشگری این استان در نیمه دوم سال عملیاتی خواهد شد.

به گفته فلاحی جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر با حضور 15 استان برگزار شده و به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری غذا 70 غرفه تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.