مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در حال حاضر 16 پروژه مهم نیرورسانی را در دست اجرا دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، افشین روشن میلانی در گفتگو با جمعی از خبرنگاران در محل پست 230 کیلوولت گرمی اظهار کرد: این پروژه‌های مهم نیرورسانی با صرف اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در حال اجراست که 5 پروژه در محدوده استان اردبیل انجام می‌شود.
وی به سه پروژه بزرگ نیرورسانی در استان اردبیل شامل پست 230 کیلوولت در دو شهر اردبیل و خلخال و همچنین نصیرلوی گرمی اشاره و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در حوزه انتقال موانع و مشکلات استان اردبیل برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان ادامه داد: ما در حال حاضر تجهیزاتی برای ذخیره‌سازی انرژی سراغ نداریم و به دلیل آنکه تولید و مصرف به شکل همزمان اتفاق می‌افتد به همین دلیل ما در بخش مصرف هر زمان با یک رویه غیرمتعارف روبرو می‌شویم که به یقین با مشکل تامین برق و به تبع آن قطعی برق روبرو خواهیم بود.
روشن میلانی بیان کرد: به دلیل بارش‌های کم در زمستان و خارج شدن 5 هزار مگاوات تولید برق از طریق نیرگاه‌های برق‌آبی ما با اعمال خاموشی‌ها در فصل تابستان روبرو هستیم.
وی افزود: در 10 روز گذشته گرمای شدید هوا سبب شده تا مصرف برق افزایش پیدا کند به طوری که در همین استان اردبیل 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف برق را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: تا زمانی که در بخش تولید و مصرف به تعادل نرسیم امکان ندارد که در این زمینه بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم و این اعمال خاموشی‌ها ربطی به فصل گرم و سرد سال ندارد.
روشن میلانی در مورد استفاده از ظرفیت منابع برق در بخش صنعت تصریح کرد: با تکمیل پایاب سد خدافرین و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان قطعا مسیزان مصرف برق در بخش صنعت توسعه بیشتری خواهد یافت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.