به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پست 230 کیلو ولت شهرستان گرمی مغان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون ظرفیت تولید برق کشور 52 هزار مگاوات است.
وی با بیان اینکه در روزهای اوج مصرف میزان مصرف برق به 56 تا 58 هزار مگاوات در کشور می رسد افزود: در این زمان ها چیزی حدود چهار تا 6 هزار مگاوات کمبود برق داریم که اگر تنها 10 درصد صرفه جویی شود این میزان قابل جبران است.
وی اضافه کرد: بعلت تغییرات اقلیمی و آسیب های جدی که کشورهای صنعتی در سالیان اخیر به محیط زیست وارد ساخته اند مجبور به سازگاری با شرایط اقلیمی جدید همچون کم آبی و محدودیت های زیست محیطی هستیم .
به گفته وی ، امسال در کشور 26 درصد کمبود بارش داشتیم که در برخی از استانها از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان این میزان تا 80 درصد نیز بوده و این امر در تولید برق نیز محدودیت هایی ایجاد کرده است.
او تاکید کرد که تنها با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی می توانیم بر مشکلات فائق آییم .
وزیر نیرو با بیان اینکه ملت ایران از لحاظ فرهنگی ملتی پیشرو و بزرگ می باشد، بیان کرد: اما باید قبول کنیم که در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی متاسفانه موفق عمل نکرده ایم و مصرف ما بسیار بیشتر از دیگر کشورهای جهان است.
اردکانیان با اشاره به اقدام های دولت در زمینه کاهش فشار بر صنعت برق و مقابله با خاموشی های مقطعی برق در کشور گفت: تغییر ساعات کار ادارات ، افزایش تعرفه برق سازمان های دولتی در ساعات اوج بار و توافق با صنایع و بخش های بزرگ کشاورزی برای توقف تولید در ساعات پیک مصرف وانتقال آن به ساعات دیگر از جمله این اقدام ها می باشد.
وزیر نیرو برای یک سفر 2 روزه به استان اردبیل امروز وارد شهرستان پارس آباد مغان شد.
بازدید هوایی از سد خداآفرین و رود خانه ارس، بازدید از شبکه پایاب خداآفرین، بهره برداری از پست 230 کیلوولت نصیرلو گرمی ، بازدید از سد عمارت و احمد بیگلو ، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب نیر و سد گیوی و دیدار با امام جمعه از جمله برنامه های سفر 2روزه وزیر نیرو به استان اردبیل است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.