به گزارش ایرنا، شکور پورحسین روز چهارشنبه در جمع مدیران شهرستان بیله سوار مغان افزود: در دیدار اخی با وزیر اقتصاد موضوع تبدیل گمرک بیله سوار به اداه کل و جذب نیرهای متخصص برای این گمرک با توجه به 24 ساعته شدن فعالیت آن مورد تاکید قرار گرفته و وزیر نیز در این زمینه نگاه مثبتی دارد.

** حق آبه مغان از ارس افزایش می یابد
پور حسین با بیان اینکه در بررسی های سال 92 در باره حق آبه رود ارس سهم شهرستان های بیله سوار و پارس آباد مغان تقلیل یافته است بیان کرد: بر این اساس سهم شهرستان بیله سوار 52 درصد کاهش یافته و در دیدار با وزیر نیرو افزایش این سهم درخواست شده است.
وی با بیان اینکه ، کارشناسان نیز بر افزایش سهم منطقه مغان ازآب ارس تاکید دارند، افزود: با اینکه 62 هزار هکتار از اراضی 2 شهرستان بیله سوار و پارس آباد تحت پوشش طرح پایاب سد خداآفرین می باشد اما حق آبه 36 هزار و 700 هکتار برای این شهرستان ها منظور شده است .
وی اضافه کرد: با مسئولان وزارت نیرو در باره افزایش این سهم به 40 هزار هکتار در مرحله نخست رایزینی شده است.
وی گفت: در سفر آتی مسئولان وزارت نیرو به شهرستان بیله سوار مغان احیای آب شرب بخش جعفر آباد و روستاهای مرزی شهرستان و نیز تامین آب کشاورزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به تدوین نظام بهره برداری پایاب سد خداآفرین نیز گفت: در تدوین این نظام حق و حقوق عشایر و روستاییان حفظ شده و آنها به حق قانونی خود خواهند رسید.
او اضافه کرد: شهرستان های بیله سوار و پارس آباد در زمینه جاده با مشکلاتی مواجه می باشند اما در برنامه ششم و بویژه در سال های 97 و 98 برای دوبانده شدن اغلب جاده های منطقه اقدام خواهد شد.

** افزایش محدوده منطقه آزاد به نفع استان است
نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد مغان با بیان اینکه حق مردم منطقه مغان در طرح منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان تامین شده ، گفت: افزوده شدن برخی شهرستان ها در نقشه منطقه آزاد نه تنها به ضررمنطقه مغان نبوده بلکه می تواند به توسعه و رونق اقتصادی استان اردبیل کمک کند.
وی بیان کرد: کلیات این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و آماده مطرح شدن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می باشد.

** ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در بیله سوار ضروری است
پورحسین با اشاره به فعالیت های کشاورزی و تجاری در شهرستان بیله سوار گفت: بیشتر نیروهای شاغل در این بخش ها خانواده های متوسط و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و بر این اساس ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان ضروری است.
وی بیان کرد: در سفر آتی وزیر تعاون ، کارو رفاه اجتماعی به منطقه راه اندازی این درمانگاه جزو برنامه ها و درخواست های استان بوده و در زمینه
حمایت از تعاونی مرزنشینان نیز با وی رایزینی لازم صورت خواهد گرفت.
نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد مغان با تاکید به اینکه مردم زحمتکش منطقه شایسته توجه بیشتر می باشند گفت: اجرای درست اصل 44 و واگذاری امور به مردم می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی و رفاهی مردم بیانجامد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.