به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل افزود: بخش زیادی از فعالیت حوزه های زیرمجموعه بهزیستی به غیر از شیرخوارگاه به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی بیان کرد: در زمینه کودکان بی سرپرست نیز نگهداری از کودکان تا 2.5 سالگی در انحصار بهزیستی بوده و بعد از این سن، نگهداری کودک به افراد خیر و نیکوکار واگذار می شود.
او با اشاره به وجود یک هزار و 280 مرکز مشاوره در کشور گفت: بیش از 90 درصد این مراکز نیز توسط بخش خصوصی اداره می شود.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی گفت: در سال 95 این با مداخله اجتماعی چهار هزار نفر و در سال 96 پنج هزار نفر را از خودکشی بازداشته است.
وی گفت: در کشور شیوع شناسی خودکشی در استان هایی که آمار بالایی در خصوص این آسیب دارند ، توسط بهزیستی انجام می شود.
محسنی از انجام مشاوره های ژنتیکی 180 هزار زوج در کشور خبر داد و افزود: این مشاوره ها با هدف جلوگیری از معلول زایی انجام می شود.
وی همچنین ایجاد خط ملی اعتیاد با شماره 09628 را یکی دیگر از اقدامات بهزیستی برای آگاه سازی خانواده ها از عواقب اعتیاد و علائم و نشانه های مواد مخدر و معتادان عنوان کرد.
او با اشاره به فعالیت 150 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور گفت: این مراکز با هدف ارائه مشاوره های اجتماعی و درمان ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است.
محسنی از شناسایی سه هزار و 400 کودک کار در کشور خبر داد و افزود: 65 درصد این کودکان جزو اتباع خارجی هستند که در اختیار باندهای مافیایی فعالیت می کنند.
به گفته وی، بیشتر این کودکان دارای والدینی هستند که توانمندی خاصی در اشتغال و درآمدزایی ندارند وسازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی و کارآفرینی برای این کودکان و خانواده های آنان اقداماتی چون اختصاص تسهیلات اشتغالزایی داشته است.
وی ادامه داد : 110 هزار کودک در کشور شناسایی شده که به دلیل توانمند نبودن والدین خود از تحصیل بازمانده که سازمان بهزیستی با همکاری آموزش و پرورش در راستای بازگرداندن آنان به چرخه علم و دانش وارد عمل شده است.
رییس سازمان بهزیستی کشور از ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد با سازمان فنی و حرفه ای کلاس های آموزشی برای این افراد برگزار و زمینه ورود آنان به چرخه کار فراهم می شود.
وی ادامه داد: حق بیمه معتادان بهبود یافته بر اساس تفاهم نامه با بخش خصوصی توسط بهزیستی پرداخت و این افراد در کارخانجات و صنایع مشغول فعالیت می شوند.
وی گفت: در سال گذشته 56 هزار و 700 نفر وارد چرخه اشتغال شده اند که پیش بینی می شود امسال این تعداد به 70 هزار نفر برسد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.