مدیر داخلی مجموعه کوهستانی آلوارس مهرگان گفت: در صورت تامین اعتبار حدود 40 میلیارد تومانی، مرتفع‌ترین تل‌سیژ  طی دو سال آینده در آلوارس سرعین احداث می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فرهاد شیخی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموعه ورزشی پیست اسکی آلوارس مهرگان دارای 20 هکتار زمین است، گفت: برای اجرای فاز اول تل‌سیژ این مجموعه که یک هزار و 200 متر طول دارد، حدود 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه برای توسعه این مجموعه و اجرای فازهای دوم و سوم نیازمند تسهیلات هستیم، افزود: در صورت تامین اعتبار حدود 40 میلیارد تومانی، فازهای دوم و سوم تل‌سیژ به طول چهار هزار متر اجرا خواهد شد.
شیخی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار و اجرا و بهره‌برداری از فازهای دوم و سوم، شاهد مرتفع‌ترین تل‌سیژ جهان در منطقه آلوارس سرعین استان اردبیل خواهیم بود، تصریح کرد: در صورت تحقق این امر از آخرین ایستگاه تل‌سیژ تا قله سبلان 2 کیلومتر مسافت باقی خواهد ماند که قطعاً صعود به قله سبلان از این مسیر آسان خواهد شد. همچنین در تمام طول سال می‌توان از ورزش زمستانی اسکیت بهره‌مند شد.
مدیر داخلی مجموعه کوهستانی آلوارس مهرگان با بیان اینکه در حال حاضر در فصل تابستان روزانه میزبان حدود 500 نفر گردشگر از مناطق مختلف جهان در این منطقه هستیم، تصریح کرد: برای رفاه حال گردشگران آلاچیق‌های اقامتی به شکل اوبا به صورت روزانه و شبانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه گردشگران در فصل زمستان از ورزش اسکیت و در فصل تابستان از طبیعت بی‌نظیر این منطقه استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه در فصل زمستان دمای این منطقه به منفی 40 درجه می‌رسد، نیازمند بهبود راه این مجموعه هستیم که با نظر مساعد استاندار اردبیل، برای بهسازی این راه 800 میلیون تومان اختصاص یافته است.
شیخی همچنین خواستار رسیدگی به دریافت عوارض 2 هزار تومانی در خروجی روستای آلوارس شد و اضافه کرد: این امر که توسط دهیاری و بخشداری این روستا انجام می‎‌شود، موجب بدبینی مسافران و گردشگران به این مجموعه شده است.

جشنواره بادبادک‌ها در آلوارس برگزار می‌شود وی همچنین از برگزاری جشنواره بادبادک‌ها همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در مجموعه کوهستانی آلوارس مهرگان خبر داد.
شیخی با بیان اینکه این جشنواره در قالب مسابقه جشنواره برگزار خواهد شد، افزود: در این جشنواره با حضور هیات داوران از خلاقیت شرکت‌کنندگان در ساخت بادبادک استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجموعه آلوارس یک مجموعه ناشناخته واقع شده است، ادامه داد: سعی می‌کنیم با برگزاری این جشنواره، این مجموعه در مناطق مختلف استان اردبیل معرفی و شناخته شود و اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری این منطقه باشد تا در تمام طول سال شاهد حضور گردشگران داخل استان در این منطقه باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.