شهردار اردبیل گفت: خرید غیرنقدی برای شهرداری اردبیل می‌تواند فرصتی مناسب و مکانیزیم اصولی در چنین شرایط مالی برای مجموعه شهرداری باشد.

به گزارش ایلنا، حمید لطف‌الهیان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی در شرایط فعلی از طرح‌های غیرنقدی مشترک با بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی گفت: در شرایط فعلی اگر مجموعه شهرداری اردبیل بتواند مسائل و مشکلات خود را در حوزه‌های تامین قیر، آهن و سیمان از راه‌های غیر نقدی حل و فصل کند، اتفاق بسیار مبارکی خواهد بود.

شهردار اردبیل بیان کرد: اگر فردی بتواند ماشین‌آلات شهرداری را به روش صددرصد تهاتر تعمیر و تجهیز کند اقدام مهم برای ارائه خدمات به شهروندان است

وی همچنین به توافق شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی از بابت پرداخت بدهی‌ها به شهرداری به صورت نقد و اوراق اشاره کرد و گفت: مبنای محاسبات ما پلاک به پلاک ساخت و سازها و اقدامات عمرانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است طوری‌که ما اسفندماه براساس قراردادی که به امضا رساندیم بعد از اعمال تخفیف پایان سال دانشگاه علوم پزشکی 3 میلیارد و 500 میلیون تومان پول نقد و 2.5 میلیارد تومان نیز به صورت اوراق مشارکت در اختیار شهرداری قرار داد. 

لطف‌اللهیان بیان کرد: ما در این توافق تمام مشخصات ساختمان‌های احداث شده را با پلاک آنها محاسبه و ثبت کردیم و به نظر می‌رسد در آینده هیچ مشکلی از بابت شناسایی ساخت و سازهای جدید وجود نداشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه ما در دریافت مبلغ مورد توافق تخفیف کلانی را اعمال نکردیم، تصریح کرد: ما آمادگی توافق با سایر دستگاه‌های بدهکار به شهرداری را به طریق مناسب داریم و امیدواریم با این توافقات بتوانیم طلب خود را از ادارات دریافت کنیم. 

شهردار اردبیل ادامه داد: معتقدیم در این شرایط اقتصادی شهرداری خرید غیرنقدی روش و مکانیزم خوبی است تا ما بتوانیم قیر، سیمان و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را تامین و در اختیار پیمانکار قرار دهیم.

لطف‌اللهیان وضعیت نقدینگی شهرداری را نامناسب اعلام کرد و گفت: ما باید از این فرصت در خرید تجهیزات و مصالح مورد نیاز به صورت غیرنقدی استقبال کنیم و تمام تلاش ما بر این باشد تا یک حرکت مثبت و مناسب در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران انجام دهیم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.