به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در بازدید از ییلاقات ایل شاهسون در دامنه های سبلان افزود: تمهیدات لازم برای بالا بردن سطح بهداشت و دسترسی آسان عشایر به داروهای دامی نیز اندیشیده شده تا میزان تلفات دام عشایر به حداقل برسد.
او اظهار داشت: در برخی از ییلاقات با مشکل آب شرب و سالم برای خانوار عشایر و احشام روبه رو بودیم که در این زمینه تصمیم های مناسبی اتخاذ شد تا مشکلات عشایر منطقه حل شود.
بهنامجو گفت: مسئولان باید دست در دست هم برای حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی استان تلاش کرده و این ثروت خدادادی را با بهره برداری اصولی از مراتع به نسل های آینده نیز حفظ کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: تولیدات عشایر ایل شاهسون در دامنه های سر سبز سبلان نتایج بسیار ارزشمندی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و خود کفایی کشور به انواع تولیدات دامی دارد.
خلیل نیکشاد افزود: صنعت دامداری در ییلاقات سبلان یکی از مهم ترین برنامه های تولیدی و اقتصادی در استان است و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مسائل و مشکلات این قشر زحمتکش یکی از ضروریات اساسی بشمار می رود.
وی اظهار داشت: اقدامات لازم برای ایجاد راه های ارتباطی مناسب و امن برای جا به جایی احشام بین ییلاقات و قشلاقات و تامین آب آشامیدنی سالم برای این تولید کنندگان و احشام آنها در دست اقدام است و افزایش خدمات بهداشتی و درمانی نیز یکی از اساسی ترین ضروریاتی است که این قشر از مسئولان خواستار رسیدگی هستند.
وی گفت: اجرای طرح عظیم اراضی پایاب سد خدا آفرین در راستای توانمندسازی عشایر و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی خانوار آنها در دشت زرخیر مغان در حال تکمیل است و با اجرای این طرح عظیم ملی بیش از یک میلیون تن به میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.