استاندار اردبیل گفت: نباید در بحث اشتغال و جذب نیروهای آماده کار تاخیرایجاد کرده و یا کار را به امروز و فردا واگذار کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه اشتغال روستایی با بیان اینکه دولت در اعطای تسهیلات روستائیان با نرخ سود 6 درصد به صورت دقیق کارها را رصد می‌کند تا پرداخت این تسهیلات به شکل سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی با دقت و سرعت انجام شود، خاطرنشان کرد: قطعا پرداخت این تسهیلات با نظر مساعد مشتریان بیشتری روبرو خواهد شد و ما باید پروسه را به گونه‌ای آماده کنیم تا به سرعت جذب این منابع انجام شود.
وی با بیان اینکه از 20 هزار فرصت شغللی پیش‌بینی شده در استان در سالجاری 3 هزار اشتغال مربوط به روستائیان است، خاطرنشان کرد: در یک فرصت بی‌سابقه فضایی با همکاری مسئولان استانی و کشوری فراهم شده تا با پرداخت این تسهیلات در مناطق روستایی رونق تولید و اشتغال را شاهد باشیم تا این کار زمینه کاهش مهاجرت روستائیان را به شهرها فراهم کند.
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل یادآور شد: قرار است با پرداخت 240 میلیارد تومان این اشتغال 3 هزار نفر در مدت دو سال تحقق پیدا کند که ما باید یک فرصت خوبی را برای پرداخت این تسهیلات و جذب آنها انجام دهیم.
بهنامجو به شرایط کشور و مشکلات به وجود آمده از سوی استکبار جهانی در ضربه زدن به استقلال ملی و نفتی را یادآور شد و بیان کرد: در چنین شرایطی باید هر چه سریعتر فرصت جذب این منابع را قدر بدانیم و در همین نیمه اول سال منابع اشتغال فراگیر و روستایی را به متقاضیان پرداخت کنیم.
وی پرهیز از قوانین دست و پا گیر در این راستا را از سوی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواستار شد و گفت: ما باید خودمان با تسهیل شرایط و سهل‌الوصول کردن کارها بستر جذب سرمایه‌گذاران و فعالان تولید و اشتغال را فراهم کنیم تا به معنای واقعی کارآفرینی حقیقی اتفاق بیفتد.
استاندار اردبیل ادامه داد: در مقطع کنونی ما بحث اشتغال را اولویت دوم و سوم نمی‌دانیم بلکه قطعا مساله اشتغال جوانان و فرزندان خانواده‌ها در اولویت اول و اساسی ماست تا بدین وسیله هم به تولید و تحرک اقتصادی کشور کمک کنیم و هم از وقوع آسیب‌های اجتماعی و گرفتار شدن جوانان و خانواده‌ها در این دام جلوگیری کنیم.
بهنامجو از همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل خواست؛ تا در بحث اشتغال از امروز و فردا کردن کارها به عنوان یک افت جدی پرهیز کنند و با در نظر گرفتن موقعیت کشور تلاششان بر بهبود امور در این حوزه باشد.
پنجره واحد نظارت بر اشتغال روستایی از یکشنبه شکل می‌گیرد رئیس شورای اداری استان اردبیل به راه‌اندازی پنجره واحد رصد دقیق پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی روستایی و کارافرینان در این بخش اشاره کرد و گفت: از روز یکشنبه این پنجره واحد در استانداری اردبیل تشکیل خواهد شد که بنده خود از ساعت 7.5 تا 8.5 صبح با همراهی مدیران دستگاه‌های مرتبط و چهار بانک عامل بر فرآیند پرداخت تسهیلات و تسهیل شرایط کارآفرینان نظارت خواهیم کرد و تا ساعت 12 ظهر این پنجره واحد به کار خود ادامه خواهد داد به طوری که کار ارباب رجوع و سرمایه‌گذاران باید در همان روز و در همان محل انجام شده و زمینه پرداخت تسهیلات به سهولت فراهم آید.
بهنامجو بیان کرد: ما از طرح‌های توجیه‌دار اقتصادی با پایداری اشتغال حمایت جدی خواهیم کرد و اصلا انصاف نیست ما شغلی را تعریف و دایر کنیم و در فرصت کوتاه فضای اشتغال محدود شده و یا به نوعی از بین برود.
رئیس ستاد تسهیل استان اردبیل همچنین در جلسه ستاد تسهیل نیز خاطرنشان کرد: صاحبان واحدهای تولیدی باید در این شرایط حساس و خطیر با دلگرمی و توان ملی و عرق میهنی به پای کار بیایند تا به هر شکل ممکن به تقویت اقتصاد کشور کمک کنند.
بهنامجو پشتیبانی از عرصه تولید و صادرات را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: همه ما به دنبال راه حلی هستیم تا تمام واحدهای تولیدی سرپا ایستاده و با افزایش بهره‌وری و کارآمدی به رفع دغدغه بیکاری کمک کنند.
وی تصریح کرد: ما اگر در مسیر حل مشکلات مردم و اشتغال فرزندان آنها در این شرایط حتی با اعمال قوانین مستثنی از برخی شرایط اقدامی انجام ندهیم گناهکاریم و باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشیم.
استاندار اردبیل افزود: در استان اردبیل 100 درصد انرژی ما صرف روان‌سازی امور مردم و تسهیل کار آنها در کنار ایجاد فرصت‌های اشتغال شده و اصلا قصد نداریم با پرداختن به برخی مسایل حاشیه‌ای از اصل موضوع غفلت کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.