رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 297 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای 26 طرح اشتغال روستایی پرداخت می‌شود که این کار در نوبت بانک‌هاست.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه اشتغال روستایی در اردبیل اظهار کرد: تعداد 26 نفر متقاضی با ارائه طرح‌های خود برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کردند که قرار است برای چهار طرح بانک کشاورزی، 11 طرح پست بانک، چهار طرح صندوق کارآفرینی امید و 6 طرح نیز بانک توسعه تعاون تسهیلات پرداخت کند.
وی با اشاره به تاکید مسئولان کشوری و استانی بر رصد و نظارت دقیق پرداخت این تسهیلات، خاطرنشان کرد: ما در این جلسه تک تک این طرح‌ها را با همراهی مدیران بانک‌ها مورد رصد و بررسی قرار دادیم که عمده متقاضیان طرح‌های روستایی با مشکل تامین و تهیه وثیقه در بانک‌ها روبرو هستند که قرار شد بخشی از این مشکلات از طریق صندوق ضمانت برطرف شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد توجیه فنی و اقتصادی برخی طرح‌ها بیان کرد: تعدادی از بانک‌های عامل مدعی عدم توجیه فنی و اقتصادی برخی از این طرح‌ها هستند در حالی که احساس می‌شود بانک‌های عامل چندان توجهی به توجیه علمی نداشته و تنها سعی می‌کنند در این قضیه به شکل دستوری عمل کنند.
عاملی با انتقاد از نظام بانکی در به رسمیت نشناختن مالکیت فکری بیان کرد: هنوز بعد از گذشت 40 سال از پبروزی انقلاب سیستم بانکی ما مالکیت فکری را به رسمیت نمی‌شناسد و ارزشی برای آن قایل نیست.
وی همچنین در جلسه ستاد تسهیل با اشاره به برگزاری چهاردهمین جلسه ستاد تسهیل در سالجاری تصریح کرد: در این حوزه 20 طرح تولیدی در بانک‌های عامل کارشان به سرانجام رسیده و ظرف یک هفته آینده باید بانک‌ها تسهیلات مرتبط با پرداخت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل رقم پرداخت تسهیلات را برای این 20 طرح تولیدی 90 میلیارد تومان با تعهد اشتغال یک هزار و 200 نفر اعلام و اظهار کرد: تلاش جدی ما بر این است تا در نیمه اول امسال بخش عظیمی از این تسهیلات را در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی جذب و به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پرداخت کنیم.
قبل از شدت گرفتن تحریم‌ها بانک‌ها تسهیلات را به سرمایه‌گذاران پرداخت کنند عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه جنگ اقتصادی آمریکا و عربستان با کشورمان شروع شده و به نظر می‌رسد تحریم‌ها وارد فاز جدی‌تری شود، اظهار کرد: هر چند مسئولان ما با کشورهای اروپایی در حال مذاکره هستند اما این شرکت‌های اروپایی توان مقابله با آمریکا را ندارند و به نظر می‌رسد نباید به این حرکت‌ها دلخوش کنیم.
حسین پیرموذن خاطرنشان کرد: ما چهار تا پنج ماه فرصت داریم تا قبل از تشدید این تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تمام عیار آمریکا در فرصت باقیمانده جذب منابع برای واحدهای تولیدی انجام شده تا آنها بتوانند بخشی از تجهیزات و کالاهای سرمایه‌ای خود را خریداری کنند.
وی بیان کرد: ما در نیمه دوم سال قطعا با نبود نقدینگی در بانک‌ها روبرو خواهیم شد و در فرصت یکی دو ماه آینده باید تکلیف پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی مشخص شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.