معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: نیمی از پرونده‌های کیفری در استان اردبیل را پرونده‌های درگیری، نزاع و خشونت تشکیل می‌دهد  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یوسف خدادادی در جمع مدرسان آموزش خانواده آموزش و پرورش استان اردبیل در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یک پدیده جهانی است اما در کشور ما پررنگ‌تر از گذشته امروز شاهد بروز و ظهور آن هستیم به طوری که در 40 سال گذشته در پیشگیری از این آسیب‌ها غفلت کرده و امروز باید به نوعی با راهکارهای مناسب در کاهش این دغدغه‌ها سعی جدی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: هرگونه نابسامانی، بی‌نظمی، اختلال در نظم جامعه، کج‌روی و انحراف اجتماعی و ... در ردیف آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته به طوری که باید در کنار شناسایی این آسیب‌ها در حل این دغدغه‌ها یک تلاش فراگیری را انجام دهیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از بیکاری، فقر، مهاجرت، حاشیه‌نشینی، طلاق و اعتیاد، خشونت و ... به عنوان مصادیق فراگیر آسیب‌ اجتماعی یاد کرد و افزود: مهمتر از مسایل امنیتی و تهدیدهای بیرونی این آسیب‌های اجتماعی است که جامعه و خانواده‌های ما را در معرض فروپاشی قرار داده که ضروری است همه پای کار بیایند تا این دغدغه‌ها به نوعی برطرف شود.
خدادادی به آسیب خشونت و آمار بالای آن در جامعه اشاره کرد و گفت: در کشور سالانه چهار میلیون پرونده کیفری تشکیل می‌شود که یک چهارم آن مربوط به خشونت است در حالی که در استان اردبیل سالانه 80 هزار پرونده کیفری شکل می‌گیرد که نیمی از این پرونده‌ها مربوط به خشونت است.
وی بیان کرد: استان اردبیل هر چند استان امن به شمار می‌رود و جرایم خشن نظیر گروگان‌گیری، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف در آن در حد صفر است اما در بحث خشونت‌های جزئی، سبک و خرد وضعیت ما اصلا مطلوب نیست.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در همه محیط‌های جامعه ما با آسیب خشونت و درگیری روبرو هستیم، تصریح کرد: به گفته مسئولان کشوری 60 درصد دانش‌آموزان در مدارس درگیر خشونت و نابهنجاری هستند که این خود آمار نگران کننده‌ای به شمار می‌رود.
خدادادی ریشه حل این مشکلات را وابسته به آموزش و پرورش و نهاد خانواده برشمرد و اضافه کرد: ما باید از دوران کودکی به فرزندان خود یاد دهیم تا با پایبندی به قانون و عدم تعرض به حقوق دیگران اصل صداقت، راستی و دور شدن از تملق و چاپلوسی را یاد گرفته تا بخش عظیمی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اجتماعی در این زمینه برطرف شود.
وی افزود: ما دغدغه‌های معلمان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت را به خوبی حس می‌کنیم و بر این باوریم در جامعه باید معلم و آموزش و پرورش در راس امور باشند اما خود معلمان نیز باید همه چیز را مربوط به مسایل مادی ندانند بلکه با بها دادن به تربیت نسل آینده رسالت خود را در سازندگی نسل آینده انجام دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل‌ ادامه داد: ما 50 دلیل را در تشدید آسیب‌ اجتماعی خشونت بررسی و احصاء کردیم که قطعا در سایه گفتگو و ایجاد تعامل بین اعضای خانواده و عادت افراد جامعه به صحبت به جای درگیری می‌توانیم آمار پرونده‌های خشونت، اهانت و فحاشی را که گاه منجر به درگیری فیزیکی می‌شود به حداقل برسانیم.
خدادادی از اعتیاد و آثار منفی آن در فروپاشی نظام خانواده، افزایش طلاق، بیماری‌های مسری و ترک تحصیل سخن به میان آورد و گفت: سن اعتیاد به شدت کاهش یافته و به سن 14 تا 15 سال رسیده است که این خود زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورده است. وی در پایان بیان کرد: از 20 دلیل و علل گرایش افراد به مواد مخدر در یک جمع‌بندی نهایی این نتیجه به دست می‌آید که هیچ معتادی به قصد اعتیاد مواد مخدر مصرف نکرده بلکه اغلب به دلیل دوستان ناباب در دام هلاکت‌بار اعتیاد گرفتار شدند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.