نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اگر مسئولیتی در کشور داشته باشم الویت اول کشور را به آموزش و پرورش می‌دهم تا در عرض دو دهه کشور از این رو به آن رو شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در آئین آغاز اشتغال حرفه‌ای نومعلمان دانشگاه فرهنگیان در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: معلمان باید اعتقاد و باور قلبی به قدسیت کار خود داشته باشند و به یقین رمز موفقیت و ماندگاری معلمان در این است که خود را با سایر اقشار مقایسه نکنند بلکه به مسئولیت خطیر معلمی با نگان تقدس و یک کار ارزشی بنگرند.
وی سازندگی و پیشرفت جامعه را مرهون مدنیت، تاریخ و هویت یک ملت توصیف و خاطرنشان کرد: در هر کشوری زمینه پیشرفت با ریل‌گذاری آموزش و پرورش و توجه به حوزه فرهنگ انجام شده و ما برای ساختن یک فرهنگ فاخر راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دشمنان این ملت سال‌های سال است که مردم ایران را در خواب غفلت نگهداشته‌اند و در این 40 سال ما از این خواب غفلت و شرایط خفت‌بار بیرون آمدیم و باید قدر این حرکت رو به جلو را بدانیم، افزود: باید احساس جمعی را در جامعه تقویت کنیم تا با احترام به کار و تلاش مضاعف بتوانیم با همدلی در مسیر پیشرفت حرکت کرده و تجربه کشورهای توسعه یافته نظیر ژاپن و چین را الگوی خود قرار دهیم.
عاملی ادامه داد: در کنار تقویت احساس جمعی باید وجدان کاری، تعهد اجتماعی و پاک دستی را معلمان ما به نسل‌های آینده منتقل کرده و آموزش دهند و شایسته‌تر آنکه باید مسئولان ما به فکر طراحی نظام صیانتی باشند تا عده‌ای به صورت پنهانی با دست درازی به بیت‌المال به تمکن و تمول بادآورده دست پیدا نکنند.
وی بیان کرد: زیربنای کار آموزش و تربیت در دست معلمان است و ما اگر می‌خواهیم فردی شایسته با وجدان کاری مدافع حق و حقوق واقعی، پایبند به قوانین محیط ریست سالم و زندگی همراه با خیر و برکت تربیت کنیم باید به آموزش و پرورش و معلمان بها دهیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اهمیت احترام به زمان و وقت را در کنار تقویت روحیه صرفه‌جویی و قناعت یادآور شد و تصریح کرد: ما سالانه 100 میلیارد دلار گاز و بنزین مصرف می‌کنیم و با این مصرف بی‌رویه ما به مرحله بن‌بست صادرات نفت نزدیک می‌شویم در حالی که در بسیاری از جوامع خود مردم قدر سرمایه‌های خود را می‌دانند.
عاملی به تشریفات و موانع به وجود آمده در مسیر ازدواج دختران و پسران به عناوین و اشکال مختلف اشاره کرد و گفت: ما در اسلام چیزی به نام جهیزیه ندارم اما عده‌ای انسان غافل مهریه فی‌ذمه مطرح می‌کنند در حالی که اصلا چنین موضوعی در مکتب اسلام قید نشده و شایسته است خود خانواده‌ها با کنار گذاشتن تشریفات غلط بیشتر از این مردم را گرفتار نکنند.
وی بیان کرد: باید خود ما این غل و زنجیرها را از دست و پای خود باز کنیم تا با برطرف کردن برخی از ابزارها و شیوه‌های غلط در مسیری حرکت کنیم تا یک انقلاب فرهنگی و اجتماعی در این کشور با محوریت آموزش و پررورش اتفاق بیفتد. امام جمعه اردبیل به معلمان جدید در بدو ورود به مدارس توصیه کرد؛ قدر امانت‌ها و سرمایه‌های این مردم را در مدارس و سر کلاس‌ها بدانند و تلاش کنند نسلی بزرگ، فاخر و شایسته متناسب با تاریخ و مدنیت این مرز و بوم تربیت و تحویل جامعه دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.