محمدرضا شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محل از مدت ها پیش به دلیل وجود رطوبت در داخل ساختمان با هدف پیشگیری از وارد شدن آسیب به اشیای تاریخی و باستانی نگهداری شده در آن بسته شده است.
او گفت: اشیای تاریخی متعلق به موزه میراث فرهنگی خلخال بصورت امانت در یکی از موزه های اردبیل نگهداری می شود که با فراهم شدن زمینه فعالیت دوباره این مکان ، اشیای موزه به این محل بازگردانده خواهند شد.
وی همچنین از تلاش برای فعال سازی ساختمان دایمی نمایشگاه صنایع دستی شهر خلخال خبرداد و افزود: این ساختمان نیز بدلیل وجود نواقص فنی از هفت سال پیش تعطیل است.
او اظهار داشت: با تخصیص اعتبار در سال جاری عملیات اجرایی رفع نواقص فنی این محل آغاز شده و بزودی ساختمان دایمی صنایع دستی خلخال بازگشایی می شود.
شایقی تشکیل انجمن میراث فرهنگی ، راه اندازی جمعه بازار ، آغاز کاوش در منطقه تاریخی روستای خمس ، برگزاری همایش های مختلف و برپایی نمایشگاه های فصلی صنایع دستی و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری نخستین همایش ملی گردشگری را از جمله برنامه های در دست اقدام میراث فرهنگی خلخال ذکر کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از جمله آثار تاریخی شهرستان خلخال است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.