یوسف خدادادی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد و سکونت گاههای غیر رسمی افزود: حدود 80 درصد از جرایم در حاشیه شهرها اتفاق افتاده و زمینه ساز بروز بسیاری از معضلات اجتماعی ، اقتصادی ، قضایی و فرهنگی شده است.
وی اظهار داشت: از سال 1391 با ابتکار دادگستری استان واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری با همکاری 16 دستگاه در اردبیل راه اندازی شد و بعنوان یک طرح ملی در 16 کلانشهر دیگر کشور نیز مورد استقبال واقع شده و راه اندازی شد.
به گفته خدادادی، این طرح در استان اردبیل توانسته آمار ساخت و سازهای غیر مجاز را از 2 هزار و 500 واحد به 200 واحد کاهش دهد که اقدام مطلوبی است.
وی بر لزوم توانمند سازی روستاییان برای پیشگیری از مهاجرت به شهرها تاکید کرد و افزود: اجرای طرح های بزرگ همچون پایاب سد خدا آفرین می تواند در مهاجرت معکوس به روستاها نقش ارزنده ای ایفا کند.
وی از مدیران و مسئولان خواست تا با همکاری و تعامل روزافزون با یکدیگر در مقابله و پیشگیری از مهاجرت روستاییان بیش از پیش همت کنند.
بر اساس آمارهای موجود در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر را شامل می شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.