به گزارش ایرنا ، اکبر بهنام جو روز چهارشنبه افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی جدید 400 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شود که امیدواریم بانک های عامل نهایت همکاری را در این رابطه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امسال عملیات اجرایی شبکه پایاب سد خدا آفرین به پایان می رسد، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ملی تحولی عظیمی در منطقه ایجاد خواهد شد.
وی ایجاد اشتغال، صرفه جویی و مصرف بهینه آب، افزایش بهره وری و تولید محصولات کشاورزی و باغی، توسعه و رونق اقتصادی منطقه را از جمله مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.
بهنام جو گفت: عشایر منطقه قشری زحمتکش ، غیور و دلسوز هستند و باید در واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین خواسته های آنها مد نظر قرار بگیرد.
استاندار اردبیل افزود: برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای عشایر و توجیه آنها به نظام های بهره برداری ضروری است و انجام این کار باعث ایجاد آرامش روحی و روانی و اعتماد آنها به دولت و نظام می شود.
او با بیان اینکه تشکیل تعاونی های تولید باید شتاب بیشتری گیرد، اظهار کرد: برگزاری کلاس های آموزشی لازم و تخصصی سطح اطلاعات و آگاهی عشایر را ارتقا و زمینه بهره برداری مطلوب از این اراضی را فراهم می کند.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رییس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
6130/۶۰۱۸
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.