بهبود علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جهاد کشاورزی این شهرستان با تولید یک هزار و 568 تن گوشت قرمز 5.4 درصد سهم تولید گوشت قرمز استان را از آن خود کرده است.
وی گفت: خلخال همچنین با تولید 16 هزار تن شیر رتبه چهارم استان اردبیل را به خود اختصاص داده و در مجموع بیش از 25 هزار تن فرآورده دامی در این شهرستان تولید می شود.
علیزاده اظهار داشت: در 2 سال اخیر گام های بلندی برای کاهش تلفات دام ، افزایش بهره وری تولید فرآورده های دامی و رونق اقتصادی دامداران و تشویق متقاضیان و مجریان طرح های بزرگ دامپروری منطقه برداشته شده است.
وی ارتقای دانش و مهارت فنی دامداران ، افزایش تولیدات دامی ، کاهش هزینه های تولید ، حمایت از تولید کنندگان در بخش دامپروری و ارائه خدمات مشاوره ای و تسهیلات بانکی را از جمله اقدامات انجام شده برای تقویت صنعت دامداری و دامپروری در این شهرستان ذکر کرد.
علیزاده همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی دامداران خلخال و شرکت 2 هزار نفر روز در این دوره ها در سال جاری گفت: شرکت کنندگان در این دوره ها با مدیریت واحدهای دامپروری ، اصول تغذیه دام ، کنترل و پیشگیری از بیماری های دام و اقدامات بهداشتی دام و جایگاه ، توسعه عملیات اصلاح نژادی در دام های سبک و سنگین و آمیخته گری نژاد رومانف با نزاد گوسفند مغانی ، آمیخته گری بزهای بومی با نژاد مهابادی ، نحوه تغذیه درست دام ، کاهش هزینه های تولید ، پیشگیری از بیماری انگلی شایع و چگونگی جلوگیری از ابتلای دام به بیماری های خطرناک آشنا می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین از تشکیل 72 مورد پرونده ارائه تسهیلات بانکی و راه اندازی و توسعه دامداری های این شهرستان در سال جاری خبرداد و افزود: حمایت های اخیر دولت از صنعت دامداری موجب استقبال جوانان از طرح های دامپروری و دامداری در این منطقه شده است.
خلخال در جنوب اردبیل با برخورداری از 200 هزار واحد دامی سبک و سنگین 5 درصد از جمعیت دام استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.