معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مرمت 40 اثر تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور عالیقدری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین این پروژه ها مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است.

وی افزود: متناسب با اعتبار تخصیص یافته مرمت و احیای این اثر ثبت جهانی انجام می شود و به غیر از آن مرمت بقعه شیخ حیدر مشکین شهر، بقعه شیخ جبرئیل کلخوران، بازار تاریخی اردبیل و جمعه مسجد اردبیل در دست اقدام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به مرمت پل های تاریخی از جمله پل سامیان، پل یعقوبیه، پل ابراهیم آباد، پل آغلاغان نیر و پل پردلیث اشاره کرد.

عالیقدری متذکر شد: همچنین مرمت خانه‌های تاریخی از اقدامات مستمر معاونت میراث فرهنگی است و در وضعیت فعلی عملیات مرمت در خانه های چنذاب، حسینیه مجتهد، خانه شریعت و خانه وهابزاده در دست اجرا است.

وی به مرمت اضطراری حمام‌های اوچ دکان، حمام شیخ و حمام آقانقی اشاره و تاکید کرد: همچنین مرمت حمام های تاریخی پیرزرگر و یعقوبیه در دست اقدام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  اضافه کرد: مرمت مسجد میرزا علی اکبر و مصلی اردبیل، کاروانسرای قانلی بولاغ و مرمت و ساماندهی محوطه های تاریخی نیز از اقدامات اداره کل است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.