به گزارش ایرنا، علی صالح آبادی روز چهارشنبه در نشست با بازرگانان اردبیل افزود: بانک توسعه صادرات می تواند این تسهیلات را از محل منابع صندوق توسعه ملی پرداخت و تضمین های بانکی را هم تسهیل کند .
وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات در کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است،اظهار کرد: یکی از راهکار های توسعه صادرات نرخ ارز واقعی است تا صادر کنندگان بتوانند در بازار های جهانی رقابت کنند چرا که راه نجات کشور هم توسعه صادرات است و برای رونق آن اعمال مشوق های صادراتی نیاز است .
صالح ابادی بیان کرد: تولید کنندگان باید به سمت تولید محصولات صادرات محور بروند در غیر این صورت رقابت آنها در بازار میسز نخواهد بود .
وی افزود: برای اینکه اتکا به نفت کاهش یابد لازم است سقف صادرات غیرنفتی بیشتر شود تا از این محل ارز مورد نیاز کشور تامین گردد.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد :این بانک با رویکرد حمایت از بخش صادرات ایجاد شده و با اتکا به منابع صندوق توسعه ملی از صادرکنندگان حمایت می کند .
صالح آبادی اظهار کرد : بانک توسعه صادرات دولتی است و سودآوری اولویت نخست این مجموعه نیست بلکه راهبرد اصلی حمایت از تولید ملی و توسعه صادرات است.
وی گفت: تسهیلاتی که با نرخ ۱۱ درصد به صادرکنندگان اعطا می شود با نرخ هشت و نیم درصد از سوی صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه صادرات قرار می گیرد.
صالح ابادی افزود:برای حمایت از صادرکنندگان در قانون بودجه جاری 10 هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات در بخش صادرات در نظر گرفته شده که می تواند این بخش را توسعه دهد .
در این نشست صادرکنندگان استان اردبیل خواستار رفع مشکلات ارزی شدند .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.