به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز سه شنبه در جلسه نظام بهره برداری و بررسی نحوه واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین افزود: این تعاونی ها شامل 9مورد در دشت فتحعلی ، یک مورد در خلیل لو ، 12 مورد در ناحیه عمرانی دوم ، 10مورد در ناحیه عمرانی سوم ، 2 مورد ناحیه عمرانی چهارم ، 3 مورد ناحیه عمرانی چهارم واحد دو ، پنج مورد شرق دره رود و یک مورد شبکه احمد بیگ لو می باشد.
وی بیان کرد: اکنون چهار هزار و 194 مورد در سطح 140 هزار و 37 هکتار پرونده بهره برداران قانونی و عرفی مربوط به پایاب سد خداآفرین به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه تحویل شده است.
نیکشاد اظهار داشت: تهیه نقشه برداری کاداستر محدوده های عرفی به میزان 25 هزار و 773 هکتار به پایان رسیده و دفترچه مشخصات قشلاق ها صورت گرفته و به تعداد 2 هزار و 602 مورد معارضات اجتماعی نیز حل و فصل شده است.
او همچنین افزود: طرح جامع و شبکه های آبیاری و زهکشی فرعی کشور شامل شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد خدا آفرین ، شبکه آبیاری اراضی پایاب سد احمد بیگلو و شبکه آبیاری اراضی پایاب سد عمارت به مساحت بیش از 42 هزار هکتار با موفقیت مراحل اجرایی خود را طبق برنامه زمان بندی شده سپری می کند.
استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: مشاوران اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین باید با جدیت به صورت کاربردی ،فراگیر و تاثیرگذار مسئولان اجرایی را در روند اجرای این طرح عظیم کمک کنند.
اکبر بهنام جو افزود: تشکیل تعاونی های تولید باید شتاب بیشتری گرفته و همزمان با آن آموزش بهره برداران از این اراضی در اولویت کاری قرار بگیرد.
وی تشریح کرد: در واگذاری وام های روستایی به بهره برداران باید بروکراسی کنار گذاشته شود ، کسی که با هدف ایجاد اشتعال طرحی ارائه می دهد باید بدون توجه به قوانین دست و پا گیر تسهیلات بگیرد.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رییس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.