به گزارش ایرنا ، علیرضا اورنگی روز سه شنبه در جلسه نظام های بهره برداری و بررسی نحوه واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین در اردبیل افزود: در این طرح نظام بهره برداری به صورت شرکت های سهامی زراعی خواهد بود و هر بهره بردار با توجه به سهامی که دارد درآمد سالانه خواهد داشت.
او گفت: قرار است 10 درصد از سهام این نظام های بهره برداری به صورت سرمایه ثابت اولیه در خود شرکت محفوظ بماند.
وی اظهارداشت: بر خلاف تصور عامه پروانه چرای عشایر باطل نمی شود بلکه فقط در قشلاقات منبعد ملاک قرار نخواهد گرفت ولی در ییلاقات همانند گذشته ها پروانه چرا دارای اعتبار است و ملاک واگذاری اراضی به عشایر همان واحد دامی است.
اورنگی افزود: 10 درصد از سهام شرکت های سهامی زراعی که تشکیل خواهند شد به صورت شناور سهم دولت خواهد بود و صرف هزینه های متعدد از جمله تعمیرات و نگهداری شبکه های آبیاری می شود.
وی هدف از واگذاری اراضی به عشایر را دستیابی به توسعه پایدار و مطمئن دانست و اظهارامیدواری کرد که با اهتمام مسئولان محلی و کشاورزان منطقه روز به ‌روز شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در این نقطه زرخیر مغان باشیم.
رییس سازمان امور اراضی کشور همچنین گفت: هدف اصلی که در خصوص نظام های بهره برداری از این اراضی دنبال می شود یکپارچه بودن اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آنهاست و تنها در این صورت است که می توان انتظار بهره وری مطلوب از منابع آب و خاک را در دشت مغان داشت.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.