به گزارش ایرنا، محمدرضا شاملو دوشنبه در بازدید از روستاهای شهرستان گرمی افزود: این شهرستان به عنوان شهرستان پایلوت توسعه پایدار کشور انتخاب شده است.
وی با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاها بیان کرد: حتی حضور افراد غیر بومی در روستاها را به فال نیک می گیریم چرا که این کار باعث رونق و تحول در روستاها می شود و بنیاد مسکن آمادگی دارد برای چنین روستاهایی با استفاده از قانون ماده چهار ساماندهی زمین تملک کرده و با شرایط خاصی واگذار کند.
وی با بیان اینکه برای بهسازی بافت های با ارزش در روستاهای کشور حداقل 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: 40 درصد این مبلغ را دولت تقبل و پرداخت می کند.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح هادی در 25 هزار روستا در کشور 35 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است در حالی که برای انجام این کار کمتر از 30 درصد این مبلغ تخصیص یافته است و باید برای توسعه روستاها اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود.
شاملو از بازنگری در طرح های هادی روستا خبر داد و گفت: اجرای طرح هادی در روستاها با الویت انجام خواهد شد بنیاد مسکن تلاش خواهد کرد مشکلات روستائیان به حداقل برسد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: استان اردبیل در زمینه استقبال روستائیان برای صدورسند دربین استانهای کشور رتبه خوبی دارد.
نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه بزهکاری در روستاهای این شهرستان بسیار کم است، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص، کوهستانی بودن، صعب العبور بودن راهها، پراکندگی روستاهها و کم بودن فصل کاری در این شهرستان توزیع اعتبارات باید به موقع انجام شود.
میرحمایت میرزاده افزود: مدیران باید به دور از کارهای سیاسی و جناحی و در عمل در خدمت مردم باشند و در فعالیت های بنیاد مسکن هیچ نوع رنگ و بوی سیاسی احساس نمی شود و کارشناسان متخصص و کار بلد در این نهاد برای توسعه و آبادانی روستاها تلاش می کنند.
فرماندار شهرستان گرمی نیز با اشاره به اینکه جمعیت روستایی در این شهرستان از جمعیت شهری بیشتر است، گفت: از 333 روستای موجود در این شهرستان 185 روستا بالای 20 خانوار دارد.
ابراهیم امامی با بیان اینکه به دلیل مهاجرت معکوس و سرمایه گذاری باید در طرح هادی بازنگری شود، افزود: تاکنون در 57 روستای این شهرستان طرح هادی اجرا شده و یک انگیزه رقابتی بین روستا ها ایجاد شده است.
وی با ابراز خرسندی روستائیان از اقدامات بنیاد مسکن اظهار کرد: مناطق مرزی موران، انگوت، داش دیبی و روستای دومولی پتانسیل های گردشگری بسیار خوبی دارند و می توان با فراهم کردن زیر ساخت های مورد نیاز و جذب سرمایه گذار شاهد توسعه و رونق اقتصادی در این منطقه بود.
می توانیم از لحاظ گردشگری کارهای خوبی انجام دهیم مانند روستای دومولی
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز با تقدیر از حسن اعتماد مسئولان به بنیاد مسکن گفت: این حسن اعتماد مردم و مسئولان مسئولیت همه کارکنان و کارشناسان بنیاد مسکن را سنگین تر کرده است.
فرهاد سبحانی افزود: از 21 روستای توافق شده برای آسفالت در شهرستان گرمی تاکنون 8 روستا آسفالت شده شش روستای دیگر تا 10 روز آینده آسفالت خواهد شد و تا شهریور ماه امسال مابقی نیز آسفال خواهد شد.
گرمی مغان در شمال اردبیل واقع است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.