در آستانه برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیما با محوریت این جشنواره نشست تعاملی و همفکری در برگزاری این جشنواره را برگزار کردند.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این نشست مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و بین خانواده‌ها اظهار کرد: ما تا زمانی که نتوانیم فرزندانمان را با مقوله کتاب و مطالعه آن آشنا کنیم قطعا سایر سرگرمی‌ها فضای غالبی را فراهم می‌آورد تا به جای کتاب مشغولیت‌های دیگر جایگزین آن شوند.
رباب عزیزخانی خاطرنشان کرد: باید کتابخوانی و مطالعه را از همان نهاد خانواده آغاز کنیم تا والدین با خواندن کتاب فرزندان خود را نیز ترغیب و تشویق به این امر کنند.
وی بیان کرد: برای هشتمین بار و با هدف معرفی و شناساندن سیره ناب حضرت امام رضا(ع) و خواهر گرانسنگش حضرا معصومه (س) جشنواره کتابخوانی رضوی با در نظر گرفتن 7 عنوان کتاب برای رده سنی کودک تا بزرگسال برگزار می‌شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا 31 تیرماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند که در 25 مرداد ماه نتایج این جشنواره اعلام و منتشر خواهد شد.
عزیزخانی افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره عادت خوب خواندن و مطالعه را در جامعه به عنوان سبک زندگی ایرانی – اسلامی ترویج دهیم تا نسل آینده در سایه مطالعه و خواندن کتاب بتوانند بیشتر با فرهنگ، مدنیت و تمدن خود آشنایی پیدا کنند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش رسانه‌ها در ترویج این پدیده ارزشمند، اظهار کرد: صدا و سیما به عنوان یک رسانه فراگیر آمادگی تبلیغ، ترویج و اطلاع‌رسانی در حوزه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را دارد که قطعا در فرصت باقیمانده می‌توانیم در قالب برنامه‌های متعدد این اطلاع‌رسانی و آگاهسازی را انجام دهیم.
علی ملااحمدی ادامه داد: در قالب برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی آمادگی آن را داریم تا به صورت هفتگی برنامه‌هایی را در راستی توسعه و ترویج امر کتابخوانی تهیه و پخش کنیم که قطعا در این راستا از نظرات متخصصان و کارشناسان امر بیشتر و بهتر استفاده خواهیم کرد که امیدواریم کتابخانه‌های عمومی نیز ما را در این زمینه کمک کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.