خلیل نیکشاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اتمام برداشت گندم در منطقه مغان افزود: برداشت گندم در شهرستان های بیله سوار،پارس آباد و گرمی به اتمام رسیده و تا کنون 260 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است .
وی اضافه کرد: پیش بینی شده میزان خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان در استان به 420 هزار تن برسد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز برداشت گندم در مشگین شهر خبر داد و گفت: برداشت گندم در این شهرستان شروع شده و در شهر ستان های اردبیل ،خلخال ،نیر و نمین تا 15 روز آینده آغاز می شود.
وی میزان کاهش محصول گندم استان در سالجاری را حدود 100 هزار تن اعلام کرد و دلیل اصلی آن را کمبود بارندگی ها دانست.
وی افزود: هم اکنون کمباین‌های مورد نیاز برداشت در استان فعال هستند و کارشناسان زراعت و ترویج نیز نظارت مستقیم بر عملیات برداشت را انجام می‌دهند تا حداقل میزان ریزش در هنگام برداشت غلات صورت بگیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ناوگان برداشت غلات استان یکی از مجهزترین ناوگان‌های کشوری محسوب می‌شود و همین امر سبب شده است که هیچ گونه مشکلی در برداشت غلات توسط کمباین‌های با معاینه فنی و استاندارد پیش نیاید.
نیکشاد درباره پرداخت به موقع بهای گندم های خریداری شده افزود:50 درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در کمترین زمان ممکن به آنها پرداخت شده است .
وی اظهار کرد: هیچ مشکلی در پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان وجود ندارد و به صورت منظم با خرید گندم بهای آن به موقع به گندمکاران پرداخت می شود.
پارسال استان اردبیل با تولید بیش از 740 هزار تن گندم و خرید 550 هزار تن آن رتبه چهار کشور را کسب کرد .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.