دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: سوء مصرف مواد مخدر در استان اردبیل در سال گذشته 30 نفر قربانی گرفته است.  
بهنام بهشتی در حاشیه جشنواره علمی – تخصصی دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر تلاش کردیم تا در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی را با مشارکت کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار کنیم که هدف تبادل افکار و اندیشه‌ها در راستای توانمندسازی جدی برای مبارزه با مواد مخدر است.
وی خاطرنشان کرد: ما در کنار روش آموزش چهره به چهره و انتقال مفاهیم و مسایل جدید در حوزه پیشگیری و اجتماعی کردن مبارزه با معضل اعتیاد تلاش می‌کنیم تا با دریافت انتقادات و پیشنهادات یک هم‌افزایی را در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در این حوزه داشته باشیم که قطعا از زوایای مختلف می‌توان به ارتقای سلامت جامعه کمک کرد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با قدردانی از همراهی خوب خیرین و اصحاب رسانه در برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در بحث پیشگیری و اجتماعی کردن این مبارزه بی‌امان و به حداقل رساندن آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه بیان کرد: اعتیاد خسارت‌های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی گسترده‌ای را به همراه دارد به طوری که این آسیب اجتماعی اسباب فروپاشی نظام خانواده‌ را نیز فراهم می‌آورد.
بهشتی به شناسایی 16 هزار نفر معتاد در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن خانواده‌های این معتادان در سطح استان بیش از 64 هزار نفر درگیر این بلای خانمانسوز هستند به طوری که سوءمصرف مواد مخدر در یک سال گذشته جان 30 نفر را در استان گرفته است.
وی ادامه داد: اعتیاد در حال حاضر رنگ عوض کرده به طوری که در برخی از عطاری‌ها و داروخانه‌ها، باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد آرایشی و بهداشتی به راحتی و در قالب قرص‌های لاغری، زیبایی، ریتالین و سایر قرص‌ها عرضه‌ می‌شود به طوری که حتی اخیرا حلواهایی نیز که با روغن شاهدانه تولید شده و بسیار مضر است در دسترس مردم قرار گرفته تا نسبت به مصرف آن با خیال راحت اقدام کنند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و کاهش سن اعتیاد در کنار تبلیغات ماهواره‌ای قرص‌های روانگردان ضرورت هوشیاری و دقت خانواده‌ها را می‌طلبد تا با حساسیت بیشتر روی این موضوع اجازه ندهند تا فرزندانشان در دام اعتیاد تدریجی گرفتار شوند.
بهشتی از پلمپ 5 سالن ورزشی و چندین باشگاه و آرایشگاه به دلیل عرضه قرص‌های اعتیادآور خبر داد و گفت: در حال حاضر در 93 مرکز درمان ما به معتادان و خانواده‌های آنها خدمات ارائه می‌کنیم و در همه شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری‌ها و سایر مسئولان در این هفته سعی کردیم همایش‌هایی را با محوریت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر برگزار کنیم.
وی ارتقای دانش و مهارت خانواده‌ها را در این حوزه مهم ارزیابی کرد و افزود:در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر ما به دیدار خانواده‌های شهدا و جانبازان این عرصه رفتیم و در همه مناطق استان با تبلیغات فراگیر ضمن معرفی خط ملی اعتیاد 09628 تلاش کردیم تا مشاوره‌هایی را در حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌ها در حوزه اعتیاد به خانواده‌ها ارائه کنیم که این خط از سالعت 8 صبح تا 8 شب به صورت رایگان در خدمت خانواده‌هاست. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.