رئیس پلیس استان اردبیل گفت: در سه ماهه اول امسال کشفیات مواد مخدر 100 درصد افزایش یافته است.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سردار حسین عبدی در همایش گفتمان‌سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم کشور است که تبعات منفی و نگران کننده متعددی به همراه دارد و در حقیقت گرفتار شدن جوانان و نوجوانان در تله اعتیاد به آسیب‌پذیری خانواده‌ها نیز منجر می‌شود.
وی به اصلاح قوانین و مجرم تلقی نکردن معتادان با هدف درمان و اجرای برنامه‌های کنترلی و پیشگیری اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مواد مخدر صنعتی به حدی متنوع و آسیب‌آفرین شده که تریاک در مقابل آنها همچون سیگار محسوب می‌شود.
فرمانده انتظامی استان اردبیل از شیشه و کراک به عنوان مواد مخدر توهم‌زا و بسیار خطرناک در سلامت افراد یاد کرد و گفت: سوء مصرف مواد مخدر در کنار دغدغه‌های اجتماعی و خانوادگی سلامت افراد جامعه را نیز تهدید می‌کند و با توجه به اینکه کشورمان در مسیر ترانزیت و کانون تولید انواع مواد مخدر است باید مراقبت بیشتر در این حوزه مدنظر باشد.
عبدی از اعتیاد به عنوان سرسلسله طلاق، قتل، سرقت و سایر جرایم خشونت‌بار یاد کرد و افزود: در بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر پیشگیری مقدم بر درمان است و امر مبارزه با این ناهنجاری عزم و اراده عمومی می‌طلبد.
وی نقش خانواده‌ها را در کنترل و به حداقل رساندن آسیب‌ها مهم ارزیابی و تصریح کرد: در حاشیه شهر اردبیل محله‌ای وجود دارد که دارای 65 خانوار است که 50 خانوار آن مشغول خرید و فروش مواد مخدر هستند چرا که هیچ درآمدی نداشته و در فقر مطلق به سر می‌برند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل آمار سه ماهه کشفیات مواد مخدر را با 100 درصد افزایش نسبت به سال قبل به عنوان یک آمار نگران کننده در بحث ورود و توزیع مواد مخدر دانست.
در ادامه این جلسه فرماندار اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر، مقابله، درمان، نگهداری معتادان و نجات افراد گرفتار شده در این حوزه، بهبود یافتگان و مددکاران پرتلاش اظهار کرد: ادبیات غالب ما در مبارزه با مواد مخدر گفتمان‌سازی و بها دادن به امر اجتماعی کردن این مبارزه بی‌امان است.
جواد زنجانی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی و قضائی ما در بحث مقابله و مبارزه با سوداگران مرگ کم نگذاشتند ولی استکبار جهانی با شبیخون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به سراغ ما آماده است تا به نحوی جوانان ما را گرفتار و درگیر چنین آسیب‌ها و نگرانی‌هایی کند.
وی بیان کرد: به هیچ وجه اقدامات فعلی جوابگو نیست و باید همه پای کار بیایند و در حوزه مسئولیت خود حتی در فضای مجازی نسبت به روشنگری و اطلاع‌رسانی شفاف عمل کرده و موضوع مصونیت‌سازی مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار اردبیل ادامه داد: ما حق نداریم افراد نجات یافته از دامن اعتیاد را پس بزنیم بلکه باید آنها را به آغوش خانواده بازگردانده و زمینه اشتغال و معیشت شایسته آنها را فراهم کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.