بهبود علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گردش مالی 210 میلیارد ریالی سالانه چرخه تولید عسل در خلخال افزود: در حال حاضر بیش از 800 نفر در حوزه پرورش زنبور عسل در این شهرستان مشغول بکار بوده و علاوه بر زنبورداران بومی هر سال در فصل های مهاجرت و بهار و تابستان میزبان زنبوردارانی از استان های اردبیل ، گیلان ، مازندران و زنجان برای استفاده زنبورهای عسل از گل و گیاه موجود در مراتع سرسبز این منطقه است.
وی گفت: امسال 400 نفر از علاقمندان به پرورش زنبور عسل در دوره های آموزشی شرکت و با مسائل مربوط به بهداشت کندو ، تغذیه مناسب ، مقابله با بیماری های تهدید کننده زنبور عسل و افزایش کیفیت عسل تولیدی زیر نظر کارشناسان آشنا شدند.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین اظهار داشت: برای پیشگیری از سوء استفاده افراد متخلف در تولید و عرضه عسل با افزودنی های غیرمجاز، آزمایشگاه کنترل کیفی عسل با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: 200 پرونده برای دریافت تسهیلات بانکی از سوی متقاضیان پرورش زنبور عسل در مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل شده که به بانک ها معرفی می شوند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد، این شهرستان با برخورداری از بیش از 40 هزار کلنی زنبور عسل و با تولید بیش از 700 تن عسل در سال رتبه دوم تولید عسل استان را پس از اردبیل به خود اختصاص داده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.