به گزارش ایرنا، حسن قبادی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل افزود: مقدمات توسعه ناحیه صنعتی روح کندی فراهم شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 20 هکتار زمین برای توسعه و ایجاد ناحیه صنعتی مرزی روح کندی بیله سوار طی فرایند قانونی اضافه خواهد شد.
وی خواستار همکاری بیش از پیش ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و ثبت اسناد و املاک برای توسعه ناحیه صنعتی روح کندی بیله سوار شد.
وی با بیان اینکه توسعه ناحیه صنعتی روح کندی ضروری است، اظهار کرد: شهرستان بیله‌سوار ظرفیت تولید و فرآوری محصولات متنوع کشاورزی و صادرات آن به کشورهای همسایه را دارد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان با جمهوری آذربایجان همسایه است با راه اندازی ناحیه صنعتی مرزی تحولی عظیم در تولید، توسعه و رونق اقتصادی منطقه بوجود خواهد آمد.
قبادی گفت: همچنین با راه اندازی این ناحیه صنعتی و با جذب سرمایه گذار و احداث واحدهای صنعتی، صنایع تبدیلی و تولیدی زمینه اشتغال جوانان منطقه فراهم شده و از مهاجرت بی رویه روستا ئیان و عشایر به شهرها جلوگیری خواهد شد.
فرماندار بیله سوار گفت: با توسعه زیر ساخت ها و اعطای تسهیلات می توان سرمایه گذاران و بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این منطقه تشویق کرد.
به گزارش ایرنا 16 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است و تاکنون برای 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت صادر شده که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.