داود شایقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعه و اجرای طرح راه آهن اردبیل- پارس آباد با پیگیری مسئولان استان و توجه ویژه دولت و تخصیص اعتبارات مورد نیاز تصویب شد.
وی اظهار کرد: دولت برای مطالعه این طرح با تخصیص اعتبار به میزان 20 میلیارد ریال موافقت کرد و محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه هم دستور پیگیری اجرا و اختصاص اعتبار را صادر کرده است.
شایقی بیان کرد: با راه اندازی خط آهن اردبیل - پارس آباد بستر توسعه اقتصادی ،سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان بیشتر فراهم می شود.
وی اضافه کرد: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی استان هم مد نظر قرار گرفته بطوری که تکمیل طرح های راه آهن ، احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی و تکمیل فاضلاب اردبیل از محل مشارکت بخش خصوصی پیگیری می شود.
وی در باره عملیات اجرایی چهار بانده شدن اردبیل - مشگین شهر گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال 90 شروع و هم اکنون در دست اجراست و برای تکمیل آن 220 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی را یادآور شد و افزود: حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی موجب رونق اقتصاد ملی است که در سایه توجه به اصل تولید با کیفیت و مقبول عموم مردم امکان پذیر است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین گفت: این سازمان در سال 97 با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به رونق‌افزایی تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی اهتمام جدی خواهد داشت.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.