محسن مصطفایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 2 منبع اصلی برای دریافت تسهیلات یارانه دار برای ایجاد اشتغال و تولید در بخش کشاورزی استان فعال است.
وی طرح اشتغال فراگیر را یکی از مهم ترین این طرح ها دانست که تاکنون حدود 400 میلیارد ریال تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کرده و از این لحاظ رتبه اول کشوری دارد.
او همچنین ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری را دیگر طرح فعال در عرصه کشاورزی استان ذکر کرد که تاکنون 90 میلیارد ریال از این محل به متقاضیان پرداخت شده است.
مصطفایی در زمینه میزان اشتغال ایجاد شده توسط این طرح ها نیز اظهار کرد: برای 500 نفر از جوانان جویای کار با اجرای این طرح ها در مناطق مختلف استان کارآفرینی شده است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
این استان در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.