مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال بالاتری حجم پرونده‌های تشکل شده در این اداره کل مربوط به حوزه گرانفروشی و به تعداد 296 مورد بوده است .
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین‌ نجف‌زاده در نشست خبری با رسانه‌های استان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: با وجود هجمه‌های زیاد علیه قوه قضائیه تلاشگران این عرصه مظلومانه و در عین مجاهدت خاموش سعی می‌کنند به دور از غوغاسالاری و فضاسازی به مسئولیت خطیر خود در حفظ و صیانت از حق و حقوق مردم به شایستگی عمل کنند.
وی عهدشکنی‌های آمریکا را در کنار ایجاد یک جو روانی ناسالم در داخل کشور به عنوان یک فضای تشدیدکننده در التهاب و آشفتگی بازار یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این اوضاع و احوال گرانی و مشکلات معیشتی به شدن مردم را رنج می‌دهد به طوری که عموم مردم به ویژه اقشار ضعیف، محروم و نیازمند در معرض آسیب بیشتری هستند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه در کنار عوامل متعدد خارجی و داخلی جو روانی ایجاد شده یکی از علل و عوامل نابسامانی بازار است، افزود: اگر مردم در نخریدن کالاهای گران شده اتفاق و اتحادی داشته باشند قطعا عده‌ای به خود جرات نخواهند داد تا دست به گرانفروشی بزنند.
نجف‌زاده با اشاره به برخی نارسائی‌ها در حوزه نظارت و ضرورت ورود هوشمندانه به این عرصه بیان کرد: برخی غفلت‌ها و نارسائی در بخش نظارت سبب شده است تا ما در هفته‌های اخیر شاهد ثبت سفارش 6 هزار و 200 خودروی خارجی باشیم که مسئولان امر سخن از هک سایت‌ها و یا بسته شدن سامانه ثبت سفارش‌ها به میان می‌‌آورند.
وی ماموریت اصلی تعزیرات حکومتی را صدور حکم و اجرای آن اعلام کرد و گفت: ما فراتر از این مساله در بحث نظارت ورود پیدا کردیم و حتی در روزهای تعطیل نیز اکیپ‌های نظارت و کشیک‌های تعزیرات ما فعال بوده و به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل به افزایش 100 درصدی شاکیان خصوصی در سه ماهه اخیر اشاره و تصریح کرد: ما قویا موضوع بازرسی و نظارت و رسیدگی به شکایات را در دستور کار قرار دادیم و تلاش می‌کنیم تا با اولویت به این شکایات رسیدگی کنیم.
نجف‌زاده ادامه داد: نیمی از این شکایت‌ها مربوط به تخلفات حوزه فروش موبایل، لوازم الکنرونیکی، آسانسور و کابینت است که گرانفروشی‌ها در این حوزه داد شاکیان خصوصی را درآورده و ما در تلاش هستیم تا به این شکایات رسیدگی کنیم.
وی به دایر بودن میز خدمت در تعزیرات حکومتی و افزایش سرعت رسیدگی به تخلفات گزارش شده اشاره و بیان کرد: نظارت‌های ما نسبت به مدت مشابه سال قبل تشدید شده به طوری که در مجموع تعداد پرونده‌های تشکیل شده در قیاس با سال قبل 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
جریمه نقدی 34 میلیارد ریالی برای قاچاقچیان طلا
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن پرونده‌های کلان در تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از این پرونده‌ها که منجر به صدور حکم شده قاچاق طلاست که ارزش این قاچاق در یک مورد 8 میلیارد و 511 میلیون ریال بوده که ما جریمه نقدی 34 میلیارد ریالی برای فرد خاطی در نظر گرفته و حکم آن را صادر کردیم.
نجف‌زاده در مورد قاچاق برنج و رسیدگی به این پرونده گفت: در یک مورد به متخلفین 37 میلیارد و 886 میلیون ریال جریمه صادر کردیم.
وی از رسیدگی به پرونده قاچاق میوه به ارزش 5 میلیارد ریال و سیگار به ارزش 2 میلیارد و 586 میلیون ریال خبر داد و افزود: یکی از پرونده‌های مهم در حوزه قاچاق مربوط به قاچاق چاقو، شمشیر، پنجه بوکس و آلات و ادوات دعوا و درگیری بوده که به ارزش 2 میلیارد ریال این ادوات کشف شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل به کشف 10 میلیارد ریال مواد محترقه و صدور حکم برای متخلفین در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از موارد آزار دهنده بحث عرضه کالاهای تقلبی به بازار با برندهای مشهور داخلی و خارجی است که در این زمینه انواع چای با بسته‌بندی خارجی به ارزش 800 میلیون ریال می‌باشد.
نجف‌زاده ادامه داد: بالاترین حجم پرونده‌های تشکیل شده از ابتدای امسال مربوط به گرانفروشی به تعداد 296 مورد، قاچاق 88 مورد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی 95 مورد، تقلب 52 مورد و کم فروشی 90 مورد بوده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.