با حضور مسئولان و شهروندان، چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، ، نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به قابلیت های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد.

فلاحی افزود: در حوزه میراث فرهنگی 920 اثر به ثبت ملی رسیده و علاوه بر این مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان تنها پایگاه ثبت جهانی استان است.

وی تاکید کرد: آثار دیگری از جمله کوه سبلان، منطقه باستانی شهریری و بازار تاریخی اردبیل نیز قابلیت ثبت جهانی را دارد که این مهم در دست پیگیری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز آثار متعدد و متنوعی در شهرستان های 10 گانه استان وجود دارد که بیانگر قابلیت این استان است.

فلاحی به فعالیت 80 هزار صنعتگر در استان اشاره و افزود: اغلب رشته های صنایع دستی تولیدی کشور در استان نیز تولید می شود.

وی اضافه کرد: در چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بخشی از این قابلیت ها در 121 غرفه معرفی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه به طیف های مختلف از جمله کودکان، فعالان گردشگری، هنرمندان، سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی توجه شده و برنامه های فرهنگی متنوعی در طول مدت زمان برگزاری آن از چهارم تا هشتم تیر ماه برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.