به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز دوشنبه در نشست شورای معاونین دادگستری استان افزود: وکلا می توانند با تبیین آثار و تبعات طلاق به موکلین خود نقش موثری در کاهش طلاق داشته باشند.
وی به سامانه سجام (سامانه دریافت گزارش های مردمی قوه قضاییه) اشاره کرد و گفت: از طریق این سامانه گزارش های مردمی دریافت و از سوی مراجع ذیصلاح به آن رسیدگی می شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست احقاق حق و اجرای عدالت را محور همه فعالیت در دستگاه قضایی ذکر کرد.
ناصر عتباتی همچنین از راه اندازی واحد واکنش سریع به جرایم فضای در دادسرای اردبیل خبر داد و گفت: این واحد هرگونه جرایم در فضای مجازی را رصد می کند و با متخلفان و مجرمان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می شود.
رییس کل دادگستری استان نیز به لزوم استفاده از مجازات های جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: استفاده از مجازات های جایگزین حبس نیازمند فرهنگ سازی درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی است.
حجت الاسلام محمدعلی قاصدی افزود: در بحث درون سازی باید قضات از آموزش های لازم برخوردار شوند و در بحث برون سازمانی فرهنگ سازی در جامعه برای پذیرش مجازات های جایگزین به عنوان مجازات در افکار عمومی و نیز فرهنگ سازی در نهادهای پذیرنده یک ضرورت است.
وی افزود: نقش وکلا در تبیین استفاده از مجازات های جایگزین حبس تاثیرگذار و مهم است و دستگاه قضایی استان نیز به استفاده از مجازت های جایگزین مصمم است و در این خصوص برخی از آرای قضات استان در سطح ملی و کشوری به عنوان آرای نمونه انتخاب شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.