داود شایقی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل افزود: برای تکمیل این طرح ها هماهنگی لازم با مدیران دستگاه های اجرایی انجام شده و ابتدا طرح های دارای بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی و مرتبط با نیازهای مردم در اولویت برنامه قرار دارند.
وی اظهار کرد: تلاش بر این است تعدادی از این طرح ها تا زمان سفر رئیس جمهوری به استان در شهریور و یا مهر ماه امسال تکمیل و راه ندازی شود .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از افزایش سه برابری اعتبارات طرح های ملی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته اعتبارات طرح های ملی از قبیل طر ح های جاده ای جلفا- اصلاندوز ، بیله سوار ،کلور- درام و رضی-امیر کندی افزایش چشمگیری داشت و امسال هم طرح های زیر ساختی از جمله چهار بانده کردن راه ها در پیوست قانون بودجه مد نظر قرار گرفته است .
وی بیان کرد: چهار بانده کردن جاده پارس آباد - مشگین شهر ،بیله سوار - پارس آباد و گرمی ،اصلاح راه اصلی اردبیل-سرچم،نمین - آستارا هم از جمله طرح هایی هستند که در بودجه 97 لحاظ شده است.
شایقی در باره تامین اعتبار راه آهن اردبیل – میانه از فاینانس داخلی افزود: اعتبار راه آهن با پیگیری استاندار و نمایندگان استان و مساعدت دولت از محل فاینانس داخلی مصوب شد و قرار است هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک ملی برای تکمیل راه آهن اختصاص یابد.
وی ادامه داد: این اعتبارات در طول سه سال قابل پرداخت است و در صورت تامین اعتبار طرح راه آهن اردبیل - میانه تا سال 99 تکمیل می شود .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه دولت طرح راه آهن اردبیل را در اولویت قرار داده است افزود: یک هزار و0 25 میلیارد ریال در سال 96 و یک هزار و 300 میلیارد ریال در سال 97 برای اجرای طرح اختصاص یافته است .
شایقی اشتغال 20 هزار نفری در استان را یادآور شد و گفت: برای تحقق این میزان اشتغال سامانه رصد اشتغال آماده شده و در اختیار جویندگان کار جهت ثبت نام قرار می گیرد .
وی ادامه داد: علاوه براین تکمیل پایاب سد خداآفرین اشتغال 26 هزار نفر درمنطقه شمال استان فراهم می شود .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.