Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس تصمیمی که در دولت گرفته شده گروه کالایی یک و دو در اولویت تامین ارز قرار دارند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محسن صالحی‌نیا در دیدار بخشی از صنعتگران و تولیدکنندگان در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تحولاتی که در سطح بین‌المللی رخ داده دولت در تامین ارز حوزه صنعت با برخی محدودیت‌ها روبرو شده که قرار است طبق اولویت‌های تعریف شده سه گروه مهم در بخش صنعت، برای پرداخت ارز مورد توجه قرار گیرند که در این گروه کالایی بحث حمایت از تولید داخلی و توجه به تولید ملی مورد تاکید قرار گرفته است. 
وی خاطرنشان کرد: گروه کالایی یک و دو از هفته آینده با تامین ارز مورد نیاز از طریق سامانه نیما مورد توجه قرار می‌گیرند که خرید ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و کارخانجات در گروه یک قرار گرفته‌اند. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مراحل ثبت سفارش را در کنار تامین ارز از طریق بانک مرکزی یادآور شد و گفت: ما در خرید ماشین‌آلات از اروپا با محدودیت و غیرکشورهای اروپایی بدون محدودیت روبرو هستیم و با توجه به انباشت تقاضاها در این زمینه تامین ارز برای واحدهای متقاضی با توجه به نیاز کشور به تامین برخی کالاها و مایحتاج ضروری مورد دقت نظر جدی است. 
در این دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز با بیان اینکه بخش عظیمی از صنعتگران ما در تامین ارز موردنیاز مواد اولیه و خرید ماشین‌الات با محدودیت‌هایی روبرو شدند، بیان کرد: با ابلاغ آئین‌نامه جدید دولت در پرداخت ارز به صنعتگران به نظر می‌رسد مشکل به وجود آمده به سرعت برطرف خواهد شد. 
سیدحامد عاملی دیگر تقاضای صنعتگران را تمدید بازپرداخت تسهیلات پرداختی از محل صندوق ذخیره ارزی و همچنین پرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود بسیار پائین اعلام کرد و گفت: ما در حوزه شهرک‌های صنعتی و راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی در کشور با مشکل چندانی روبرو نیستیم. 
گنجی مدیر کارخانه آرتاویل تایر در این جلسه به اشتغال 1400 نفر در این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی فاز جدید این کارخانه به ظرفیت 200 تن و اشتغال 400 نفر نیازمند 100 میلیارد تومان تسهیلات هستیم که امیدواریم بانک ملی با سعه صدر در پرداخت این تسهیلات ورود پیدا کند. 
عزیززاده مدیر مجتمع گوشت اردبیل نیز با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر با 12 درصد ظرفیت کار می‌کند، خاطرنشان کرد: ما برای دریافت 10 میلیارد تومان تسهیلات واقعا با گرفتاری و مشکلات متعددی روبرو شدیم. 
وی کشتارگاه صنعتی اردبیل را محل ورود دام زنده از قزاقستان و صدور آن به سایر مناطق کشور توصیف کرد و افزود: اردبیل و اهالی این استان از لحاظ سرانه درآمدی از نصف میانگین کشوری نیز پائین‌تر است و رفع این چهره فقر نیازمند تولید ثروت و اشتغال در این استان می‌باشد که ما چشم انتظار تصویب منطقه آزاد برای این استان هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در ماه‌های اخیر در بسیاری از شهرستان‌های این استان نظیر گرمی استقبال سرمایه‌گذاران به حدی بوده که زمینی برای واگذاری باقی نمانده است، تصریح کرد: ما با کمترین استعلام بیشترین راهگشایی و تسهیل امور را در حوزه  حمایت از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.