به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنام جو عصر شنبه در نشست شورای اداری استان اردبیل افزود: از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گرفته تا نمایندگان مردم در مجلس ، قوه قضاییه ، شهرداری ، شورای شهر و دیگر مدیران اجرایی در استان اردبیل همکاری و همدلی مطلوبی با همدیگر دارند.
اوبیان کرد: مردم در واقع ولی نعمت مسئولان می باشند و امنیت، آسایش و مسئوولیت خود را مدیون این مردمی هستیم که با ایثارگری و ایستادگی در برابر ظلم و دشمنان بیگانه این فضا را فراهم کرده اند.
وی اتصال اردبیل به خط آهن سراسری را آرزوی دیرینه مردم منطقه دانست و ادامه داد: با پیگیری های انجام شده توانستیم با تامین مبلغ 75 هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیلی مورد نیاز این طرح در پیشگاه خدا و مردم اردبیل شرمنده نباشیم.
بهنام جو گفت: همانگونه که به مردم قول داده بودیم این طرح در دهه فجر سال 1399 افتتاح خواهد شد و تابلوی روزشمار افتتاح آن طی یک هفته پیش رو در میادین شهر اردبیل نصب خواهد گردید.
او رفع معضل بیکاری را یکی دیگر از خواسته های مهم مردم استان اردبیل دانست و خاطرنشان کرد: برای ایجاد سالانه 20 هزار شغل جدید در این استان نیز به مردم قول داده ایم.
وی گفت: سامانه بررسی و رصد اشتغال توسط کمیته اشتغال استان اردبیل در حال راه اندازی آزمایشی است و هفته آینده بطور رسمی افتتاح خواهد شد و در این سامانه افراد بیکار جویای کار می توانند ظرفیت های شغلی در مراکز و واحدهای گوناگون ، نوع مشاغل و افراد مورد نیاز دارای شرایط لازم را بررسی نموده و ثبت نام کنند.
وی یادآوری کرد: در این سامانه 32 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده که اگر به دلایلی با ریزش مواجه شدیم بتوانیم کسری مربوط را جبران و به 20 هزار شغل برسیم.
رییس شورای اداری استان اردبیل در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 شهید همراه از زحمات و تلاش های کارکنان و مدیران قوه قضاییه استان اردبیل تقدیر کرد.
وی همچنین روابط عمومی ها را که یکی دیگر از موضوع های نشست شورای اداری امروز استان اردبیل بود مانند پل ارتباطی میان مدیران و مردم دانست و با بیان اینکه بعضی از مدیران از وظایف و کارکرد روابط عمومی ها آگاهی و شناخت کافی ندارند خواستار اهمیت دادن به این موضوع شد.
او گفت: اطلاع رسانی به مردم به واسطه رسانه ها به خصوص در این دوره که جامعه به نشاط و شادابی و امیدواری مردم بیش از پیش نیازمند است از وظایف روابط عمومی هاست و مدیران ارگانها و اداره های دولتی باید زمینه مناسبی را برای این منظور فراهم آورند.
بهنام جو، در قسمت دیگری از سخنانش برخورد شایسته با ارباب رجوع و به خصوص سرمایه گذراان بخش خصوصی را در شرایط کنونی حاکم بر ایران یک ضرورت اساسی دانست و ادامه داد: کار هر فردی که با اجرای یک طرح زمینه اشتغال تعدادی از بیکاران را فراهم می آورد بسیار ارزشمند است و به همین خاطر همه وظیفه داریم با راهنمایی و برخورد مناسب زمینه این کار را برای سرمایه گذاران فراهم نماییم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این نشست با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: برای نتیجه گیری مطلوب از همه کارها در زمینه های گوناگون اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی باید از توانمندی ها و ظرفیت های قوه قضاییه استفاده شود.
حجت الاسلام قاصدی افزود: به مدیران و کارکنان دولت توصیه می کنیم که در مباحث مربوط به نظارت بر کارها ، ایجاد نظم مالی و انجام وظایف محوله در کنار قوه قضاییه باشند و از این ارگان برای رفع مشکل های احتمالی پیش رو کمک بگیرند.
وی با بیان اینکه پارسال به 380 هزار پرونده قضایی در استان اردبیل رسیدگی شده است گفت : چندین پرونده از بعضی ارگانهای اجرایی نیز در این مدت رسیدگی و احکام شرعی و قانونی برایشان صادر شده است.
او گفت: قوه قضاییه بدون اغماض با هرگونه تخلف ، سواستفاده و قانون شکنی برخورد می کند و همکاران قوه قضاییه و دادگستری نیز از این امر استثنا نیستند چراکه ما بر این باوریم باید با فساد در هر مکانی که باشد مبارزه نمود تا دامنه آن گسترده نشود.
عضو شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل نیز در این نشست از اجرای برنامه جامع روابط عمومی های اداره ها خبر داد که برای اولین بار در ایران انجام می شود.
غلامحسین غاربی افزود: در این برنامه اهدافی مانند تقویت فرهنگ مطالعه ، اطلاع رسانی درباره برنامه دولت ، کمک به نشریات محلی و خارج نمودن آنها از رکود حاکم و نظایر آن منظور شده است که انتظار می رود اجرای این برنامه تاثیر مهمی در عملی شدن نقش اصلی روابط عمومی ها در این استان داشته باشد.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.