' زمانه خیلی عوض شده است. در ورزش برخی از صفات نیک و حسنه که از ویژگی های آن محسوب می شوند رنگ باخته است، اعتماد در ورزش و پایبندی به قول و قراری که می گذارند حرف اول و آخر را در گذشته می زد، امکان اینکه فعالین ورزش به گفته های خود پشت کنند و همه چیز را زیر پا بگذارند وجود نداشت، ورزشکار امین مردم و ورزشگاه محیطی امن و به دور از هرگونه حاشیه و موارد جنبی به حساب می آمد.
اینکه می بینیم در سطح ملی و منطقه ای برخی از ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش همچنان در دل و قلب مردم جای دارند علتی جز پایبندی آنها به اصول و مرام ورزشکاری نداشته است، از قدیم گفته اند که جوانمرد باش و دو گیتی تو راست، بیخود نیست که مردم، پهلوانی چون مرحوم تختی را دوست دارند، او جوانمردی را در عمل و نه در ادعا تعریف کرد و از خود به یادگار گذاشت، تختی وقتی در مسابقه با الکساندر مدوید برنده 10 مدال طلای جهان و المپیک هرگز به پای آسیب دیده اش یورش نبرد ، مسابقه را باخت اما مردی و جوانمردی را برد.
کسانی که مدعی خدمتگزاری در ورزش هستند در هر حالت و وضعیتی باید مروج روح جوانمردی، راستگویی و وفای به عهد و پیمان باشند، دست اندرکاران و کسانی که امور ورزش و رشته های مختلف ورزشی را اداره می کنند برای جوانان و فعالین و آینده سازان ورزش منطقه الگو می باشند، همه رفتارها و کردارها و گفته های آنها به عنوان یک کلاس آموزشی می تواند بر جوانان ورزشکار تاثیرگذار باشند، جوان جویای نام وقتی با عدم پایبندی به عهد و پیمان مسئولان مواجه می شود و صداقت و راستی در گفتارهایشان را نمی تواند ببیند بی اعتمادی در دل و جان آنها ریشه می دواند و روح و روان آنها را آسیب پذیر می کند.
جوانی که در کمتر از دو ساعت گفته های مسئول خود را متغیر و چون ابر بهاری در تغییر و تحول می بیند دیگر نمی تواند به تشکیلاتی که باید زیر نظر آنها فعالیت کند اعتماد نماید و اینجاست که مسئولانی از این دست بزرگ ترین و بالاترین خیانت ها را به امروز و فردای ورزش می کنند و سهمناک ترین ضربه ها را به آن وارد می نمایند.
بنازم لطف و عنایت پروردگار را که با کسانی که کاری جز فریب افکار عمومی و پهن کردن بساط دروغ و بی صداقتی ندارند مدارا می کند ولی زمانی که گستاخی و رفتار ناپسند از حد بگذرد و خدا فراموش شود رسوایشان می کند.
لطف حق با تو مدارا می کند
چونکه از حد بگذرد رسوا کند
آنهایی که در ورزش فعال هستند و ادعای ورزشی بودن دارند و خود را در ورزش بالاتر از همه می دانند و کمتر کسی را قبول می کنند و یا آنهایی که با چرب زبانی و دروغ و ریا و تزویر عده ای را با خود همراه می کنند تا مدتی می توانند به کارهای ناپسند و زشت ادامه بدهند و به یکباره پرده از روی کریه و زشت آنها کنار زده می شود و مشت شان در جامعه باز می گردد و مطمئن که در آن حالت دیگر نه دوستان و آشنایان و نه هم باندی ها و هم مسلک ها و نه عافیت طلبانی نان به نرخ روز خور نمی توانند برای آنها کاری انجام بدهند.
به ورزشکار دروغ نگوئیم، وعده الکی ندهیم و برای نشان دادن کارآیی خود زحمات دیگران را در نزد مسئولان استان زیر سوال نبریم و در حق جوانان و آینده سازان ظلم مضاعف روا نداریم'.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.