به گزارش ایرنا، علی رمضان پور در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز خلخال افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان های کشور از خواسته های رهبر معظم انقلاب از مسوولان قوه قضائیه بوده و در این راستا دادگستری خلخال موفق به دستیابی به اهداف کاهش جمعیت کیفری زندان شد.
وی با بیان اینکه فقر یکی از عوامل مهم افزایش جرایم کیفری در جامعه است گفت:برغم تلاش های صورت گرفته در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان خلخال به لحاظ افزایش ورودی پرونده ها در دادگستری هم اکنون بیش از 200 زندانی که سه برابر ظرفیت اسمی زندان خلخال که 60 نفر است در این مکان نگهداری می شوند .
وی از ارایه خدمات الکترونیکی ابلاغ و اخطاریه های قضایی در دادگستری خلخال خبرداد و بیان کرد: با راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی در حال حاضر 66 درصد از اخطاریه ها و ابلاغیه ها به مردم از طریق این سامانه صورت می گیرد و با این کار ضمن حفظ ابروی افراد از مراجعه مامور انتظامی به در خانه مردم جهت ابلاغ ویا تحویل اخطاریه دادگاه جلوگیری شده است .
وی با بیان اینکه دادسرای عمومی و انقلاب خلخال در سال گذشته و در امر احقاق حقوق شهروندی و عامه موفق به کسب رتبه برتر استان اردبیل شده است افزود :دادگستری همراه با دادسرای این شهرستان در بحث ایجاد و راه اندازی سامانه الکترونیکی نیز رتبه اول استان را در سال گذشته کسب کرد.
رمضان پور گفت: برای رسیدگی به خواسته های مردم روزهای یکشنبه و چهارشنبه هفته وی به همراه دادستان عمومی و انقلاب مراجعین را بدون وقت قبلی ملاقات خواهند کرد .
وی احداث ساختمان مجزا برای دادسرای عمومی و انقلاب و نیز شورای حل اختلاف را از جمله برنامه های پیش بینی شده سال جاری دادگستری خلخال اعلام کرد .
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.