به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: این در حالی است که برای سال تحصیلی آینده فقط 25 نیروی جدید جذب آموزش و پرورش خلخال خواهند شد.
وی بازنشستگی نیروهای انسانی شاغل همراه با جایگزین نشدن نیروهای جدید بدلیل محدودیت های استخدامی در کشور و مهاجرت جمعی از فرهنگیان از این منطقه به مناطق دیگر کشور را از جمله عوامل دخیل در کمبود نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش اعلام کرد.
او همچنین با اشاره به حذف مدارس نمونه دولتی از سامانه آموزشی در مقطع اول متوسطه دبیرستان در سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش کشور مدارس هیات امنایی به جای این مدارس در مناطق مختلف از جمله خلخال جایگزین می شوند.
وی افزود: راه اندازی مدارس هیات امنایی پس از تایید شورای آموزش و پرورش منطقه و اجرای همه دستور العمل های پیش بینی شده امکان پذیر بوده و در جلسه شورای آموزش و پرورش با راه اندازی 2 مدرسه هیات امنایی موافقت شد.
او گفت: در این مدارس اعضای هیات امنا که متشکل از اعضای انجمن اولیا و مربیان و سایر افراد پیش بینی شده در قانون هستند، برای امورات مدرسه تصمیم گرفته و علاوه بر بهره مندی از سرانه دانش آموزی منظور شده می توانند از کمک های داوطلبانه اولیا برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی استفاده کنند.
بیرامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با افزایش تعداد مدارس ویژه اسکان گردشگران فرهنگی ، ظرفیت پذیرش و اسکان میهمانان فرهنگی در این شهر به 750 نفر در روز افزایش یافته است.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از تلاش و پیگیری برای تغییر رتبه بندی کنکور از منطقه 2 فعلی به سه با هدف بهره مندی دانش آموزان از مزایای مناطق سه کنکور کشور خبرداد.
وی گفت: عواملی در گذشته موجب شده تا خلخال با قرار گرفتن در منطقه 2 کنکور در ردیف مناطق برخوردار کشور همچون مراکز استان ها قرار بگیرد و این در حالی است که امکانات آموزشی موجود در این شهرستان قابل مقایسه با مناطق برخوردار نیست.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.