صفر توحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فطریه مردم استان در همان روز عید فطر در اختیار 26 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و سایر افراد نیازمند جامعه قرار گرفت تا بخشی از مشکلات اساسی آنها برطرف شود.
وی با بیان اینکه بیش از یک هزار پایگاه برای دریافت زکات فطریه در این استان تدارک دیده شد، اظهار کرد: علاوه بر آن خیرین با مراجعه به 38 مرکز نیکوکاری استان زکات فطریه خود را به دست نیازمندان محله خود رساندند.
او بیان کرد: فطریه و تمام کمک‌ های مردمی از شهری به شهر دیگر منتقل نشده و در بین نیازمندان و مستمندان همان منطقه توزیع می‌ شود.
توحیدی گفت: ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان بر اساس سیستم نیازسنجی صورت می‌گیرد و این امر موجب شفاف‌ سازی هزینه ‌کرد کمک ‌های مردمی شده است.
معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد استان همچنین افزود: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات موظف به دریافت زکات فطره خیران است و بر اساس نظر مقام معظم رهبری متولی دریافت و هزینه‌ کرد زکات کمیته امداد می باشد.
بر اساس فتوای مراجع تقلید و مصوبه شورای مرکزی زکات کشور زکات فطریه در طرح ‌های عمرانی هزینه نمی‌شود و فقط برای رفع مشکلات اقشار بی‌بضاعت تعلق می‌گیرد.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.